تعویض لوله به علت خوردگی و زنگ زدگی

سیستم های کهن لوله از معایب متعددی شامل است . اعم از معایب آن مقاومت کم این سیستم در قبال سوز و سرما , پارگی و رسوب می‌باشد . این لوله ها اگرطول قدمت متعددی از نصب آن قبلی باشد , خیلی زود در گیر پارگی شده و مشکلاتی مانند نشتی آب به دیواره ها را به‌دنبال دارا‌هستند . از سایر معایب این سیستم ها این است که بعداز مدتی مبتلا رسوب شده و گرفتی را در‌پی خواهند داشت که همه این دلالیل بجهت زنگ زدگی لوله می‌باشد . سرویس و رفع گرفتگی توالت فرنگی پلیس قم فوری

ردوبدل لوله به جهت خوردگی داخلی

سرعت جریان , جايگاه حرارت و PH آب , غلظت املاح محلول و اکسیژن محلول از عامل ها مؤثر در سرعت خوردگی لوله های فلزی مانند لوله های فولادی و چدنی است . از نقطه توقف خورندگی آبها , مرتبه پایداری آن که با اشباع آب به کربنات کلسیم گزینش می شود , قابل پذیرش ترین ترازو طبقه بندی آبها ازلحاظ خورندگی است . اندکس لانگلیر و اندکس ریزنر اکثر زمان ها تحت عنوان شاخص گزینش جايگاه پایداری آب به کار برده میشوند .
خورندگی داخلی در لوله های آزبست سیمان و لوله های بتنی انتقال آب که احتمالا از رسوبات جدار آن‌ها سولفید هیدروژن آزاد شود , می‌تواند صورت دهد . سولفات جان دار در آب هم می‌تواند به به وسیله باکتریهای تغییر و تحول دهنده سولفات به سولفید هیدروژن تبدیل شود . و هیدروژن سولفوره بوجود آمده بعدا ” به اسید سولفوریک تبدیل شده که قادر است در نقاطی از لوله که حفاظت نشده باشند ساخت خوردگی نماید . لوله بازکن در تهران چاه بازکنی شهرک بروجردی

بده بستان لوله به دلیل خوردگی فرنگی

لوله های مدفون فلزی , به خصوص لوله های فولادی قابل انعطاف و لوله های چدنی , از خوردگی ناشی از جریانات اتفاقی ومتفرقه جراحت می‌بینند . خوردگی ناشی از جریانات اتفاقی یک پروسه پیچیده تجزیه فلز است که دراثر کار توأم خاک و جریانات اتفاقی که منشا ایجاد آن ها لوکوموتیو روش آهنهای حومه شهری و واگنهای شهری ( تراموا ) است چهره می‌دهد . خوردگی در حیطه ای که مثبت ( آند ) می‌باشد صورت می‌دهد , نقطه ای که در آن جریان از فلز جدا می شودتا به منشاء ساخت برگردد . خسارات بر اثر خوردگی ناشی از جریانات اتفاقی اکثر زمان ها خیلی سنگین وزن می‌باشند . در صورتی ۱ % جریان ناشی از جنبش ترن از روش ریل ها به خارج نشت نماید , نسبتاً ” ۹۰ کیلوگرم از فولاد قابل انعطاف در حیطه آند ظرف ۱‌سال زنگ خواهد زد .

بده بستان لوله به دلیل خوردگی لوله های چدنی

اعم از اقدامات حتمی که هنگام سابق و کهنه شدن سیستم لوله کشی انجام می‌گیرد ردوبدل سیستم لوله کشی با سیستم نو است . سیستم های کهن که برای لوله کشی فاضلاب در ساختمان های دیرین به کار می رفته و امروزه هم در بخش اعظمی از ساختمان ها موجود هست سیستم لوله کشی چدنی میباشد .

به طورعمومی اعتقاد و باور بر این است که لوله های چدنی زمانی در خاک مدفون شوند خورده نمی‌شوند . این قضیه تا تعدادی سال قبلی که ساخت لوله های چدنی به نحوی بود که با سرد شدن آهسته چدن مذاب یک لایه نازک اکسید آهن در تراز لوله تشکیل می‌شد , درست بود . این ماده جسم چدنی لوله را محصور می‌کرد و به حیث این‌که قابلیت و امکان سوق‌دهی الکتریکی آن نسبت به چدن کمتر است , لایه درست شده از آن می توانست خواص ضد خوردگی به لوله های چدنی بدهد . لیکن در روشهای نو ساخت لوله های چدنی چنین لایه چسبنده و محافظی تشکیل نمی‌شود ولوله مخصوصا در نقاطی که در موقع حمل و نقل زخم ببیند نسبتاً به به عبارتی میزان لوله هایی از محصول فولاد قابل انعطاف در موقعیت یکسان خاک , خورده می شود .
لوله های چدنی , برخی اوقات در معرض خوردگی گرافیتی قرار می‌گیرند که در سود آن آهن و سیلیس بیرون شده و جمع سیاه اسفنجی البته دشوار گرافیت به جای نهاده می شود . یک چنین لوله هایی تا زمان یقابل به کار گیری می‌باشند که در معرض تغییرات دوچندان فشار , بارهای فرنگی و غیره قرار نگیرند .
در یک کانال توزیع آب مثال , انشعابات خانگی مدام از لوله های چدنی با بست هایی از فرآورده مفرغ ساخته میگردند . لوله های ارتباطی از محصول آهن گالوانیزه به بست مفرغی متصل و آنگاه به هر مشترک وصل می شود . اتصال میان مفرغ و لوله های آهن گالوانیزه در تحت خیابان یا این که پیاده‌رو در عمقی حدود ۱ متر قرار میگیرد . ازآنجاکه در بین این دو فلز غیر شبیه ( G . I و G . M ) از روش خاک و آب تحت عنوان الکترولیت , تماس برقرار می شود . لوله از محصول آهن گالوانیزه که از پتانسیل بالاتری شامل است قطب مثبت قرار گرفته و با سرعت بیشتری خورده می شود .
به صورت معمول , قدمت اثر گذار یک لوله چدنی ۷۰ تا ۸۰ سال است , در حالیکه قدمت اثرگذار لوله های از مال آهن گالوانیزه , چه بسا در‌حالتی که اثر خوردگی در حیث گرفته نشود به رنج به ۱۰ تا ۱۵ سال میرسد . این به خیر و خوبی نشان می‌دهد که در حین یک زمان از قدمت موءثر لوله های چدنی , لوله های آهن گالوانیزه می بایست دست‌کم ۴ تا ۵ توشه بده بستان شوند ( لوله و اتصالات پلی اتیلن )

ردوبدل لوله بجهت خوردگی آزبست سیمان

بدترین دسته ضرر و زیان وارده به لوله ای آزبست سیمان و لوله های بتنی به ترکیبات گوگردی در خاک یا این که آب اطراف لوله در درون ترانشه مربوط می شود . این ترکیبات با آهک آزاد ساخت عکس العمل می نماید و مقاومت لایه سیمانی بدور لوله و یا این که مقاومت ذاتی لوله کم می شود .

لوله های نو قابل ردوبدل با لوله های کهن و زنگ زده

ردوبدل سیستم های سابق لوله کشی می بایست بوسیله اشخاص ماهر انجام گیرد . سرویس ها لوله کشی فاضلاب دربرگیرنده تعمیر یا این که ردوبدل بخش های گوناگون سیستم لوله کشی خانه خواهد شد . این سرویس ها مشتمل بر بده بستان سیستم لوله کشی خزینه , دستشویی , آشپزخانه و اشعابات متصل کننده سیستم لوله کشی به چاه فاضلاب یا این که فاضلاب شهری هست .
لوله های نو که برای بده بستان سیستم لوله کشی به کار می‌روند لوله های سبز پلیمری , لوله های پنج لایه و سیستم کلکتوری میباشد .
تعمیرات سیستم های نو لوله کشی فراوان راحتتر از لوله های چدنی کهن انجام می گیرد . با نصب لوله های نو میتوانید در مخارج مصرف نرژی هم صرفه جویی تشخیص ترکیدگی و نشت یابی با دستگاه سیروس جنوب تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *