آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا توالت کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد.
در اینجا قصد داریم تا شما را با نحوه جابجایی یا نصب توالت فرنگی جدید آشنا کنیم. فقط دقت داشته باشید که جابه جایی توالت فرنگی، دقیقا مانند نصب توالت فرنگی است اما نیاز است که قبل از جابجایی لوله کشی های لازم انجام شود.

بررسی دلایل جابه جایی و نصب توالت فرنگی در محل جدید

امروزه در بیشتر منازل از توالت فرنگی استفاده می شود و به خصوص استفاده از توالت فرنگی برای افراد با دردهای زمینه‌ای یا افراد مسن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، حال اینکه این توالت ها دارای عمر مفیدی هستند و یا نه، ممکن است در اثر اتفاقی خراب شود و آسیب ببیند. در این موقع باید اقدام به کندن توالت فرنگی قدیمی و جابجایی آن جهت نصب توالت فرنگی جدید نمایید.

در هنگام گرفتگی لوله توالت فرنگی نیاز به جابجایی و نصب توالت فرنگی جدید نمی باشد و فقط کافیست به محض این اتفاق یا از روش‌های معمول خانگی استفاده کنید و اگر موفق نشدید سریعاً با یک لوله بازکن ماهر تماس گرفته و از او برای رفع این مشکل کمک بخواهید. شما می توانید از مقالات سایت برچسب استفاده کنید و به رفع گرفتگی توالت فرنگی در منزل بپردازید. اما در صورتیکه مشکل گرفتگی لوله توالت برطرف نشد، می توانید در همین سایت از بهترین و متخصص ترین لوله بازکن ها در تمام سطح شهر تهران مانند لوله بازکنی ونک بهره مند شوید.

علت بعدی این امکان وجود دارد که توالت فرنگی هیچ مشکلی نداشته باشد و هنوز دارای کیفیت بسیار بالا باشد، اما به علت تعمیرات داخلی منزل نیاز به جابجایی توالت فرنگی وجود داشته باشد؛ زیرا هنگام مرمت های منازل لازم است که جای سرویس بهداشتی تعویض گردد.

آشنایی با مراحل نصب توالت فرنگی

تهیه ابزار کار قبل از اقدام به نصب توالت فرنگی

  • انواع قفلی و آچار فرانسه، در مواقعی که توالت فرنگی به زمین پیچ شده و فلاش تانک آنها یک تکه نیست جهت باز کردن پیچ ها
  • برای بریدن چسب آب بندی و جدا کردن آن، نیاز به یک کاردک با لبه تیز و یا تیغ آهنگری دارید.
  • جهت نصب توالت فرنگی به لب زیرین آن و درزگیری ها نیاز به چسب سیلیکونی مناسب دارید.
  • برای نصب دوباره نیاز به واشر دور لوله توالت فرنگی یا درزگیر دارید.
  • آب بندی شیرهای پیسوار نیاز به نوار تفلون دارد.
  • ابزار معمول کار که همیشه برای نصب توالت فرنگی نیاز میشود.

تخلیه کامل آب درون کاسه توالت فرنگی

برای تعویض و نصب، حتماً باید توالت فرنگی خشک باشد و تمام آب درون توالت فرنگی و لوله ها خالی شود. برای این کار می‌توانید از یک تلمبه دستی و اسفنج بزرگ استفاده کنید. روش دیگر اینکه، می توانید شیر فلاش تانک را ببندید تا آبگیری صورت نگیرد و سپس شلنگ فلاش تانک را از شیر پیسوار جدا نمایید.

نکته: در طی مراحل تعویض و جابجایی توالت فرنگی خیلی مراقب باشید تا به داخل لوله های فاضلاب هیچ چیزی وارد نشود، اگر این اتفاق رخ داد از روش‌های لوله‌بازکنی خانگی استفاده کنید و در صورتی که موفق نشدید فوراً به خدمات لوله بازکنی در گیشا و دیگر مناطق سایت برچسب یا نزدیک ترین متخصص در این زمینه به محل زندگی خود تماس بگیرید و انجام این کار را به آنها بسپارید.

کندن توالت فرنگی از کف زمین

برای تعویض و نصب دوباره توالت فرنگی مرحله ابتدایی و مهمی که وجود دارد، بلند کردن توالت فرنگی قدیمی از زمین می باشد. بنابراین باید چسب توالت فرنگی که برای درزگیری استفاده شده و همچنین نوار سیلیکونی را که دور تا دور توالت فرنگی بر روی زمین چسبیده شده است را با تیغ جدا کنید و کاملاً چسب سیلیکونی را بکنید.

بهتر است که در این مرحله حتماً از شخص دیگری کمک بگیرید، تا تیغ اره نواری را به راحتی در زیر توالت قرار داده و به راحتی چسب عایق را از زمین جدا کنید. باید حتما چسب را از روی زمین به طور کامل تمیز کنید و چیزی باقی نگذارید.

جایگزینی درزگیر جدید برای توالت فرنگی

اگر می خواهید که در همان محل قبلی فقط به تعویض و نصب توالت فرنگی اقدام کنید، باید حتماً لاستیک درزگیر قدیمی را از سر چاه خارج کنید و درزگیر جدید را به جای آن بگذارید.

برای اینکه مطمئن باشید آب به زیر توالت نشت نمی کند، حتماً باید با لاستیک درزگیر توالت فرنگی را عایق بندی کنید و چسب های مخصوص را به کار ببرید و لوله فاضلاب حتماً باید ۳ میلی متر از کف زمین بالاتر باشد، تا راحت تر اقدام به عایق بندی نمایید.

بسیار دقت کنید تا قبل از نصب توالت فرنگی جدید، درزگیر کاملاً در جای خود قرار گرفته باشد و هنگام نصب توالت فرنگی کاملاً منطبق با درزگیر باشد.

چگونگی نصب توالت فرنگی جدید

قبل از نصب توالت فرنگی حتماً مطمئن شوید که کار کاملاً صاف و تمیز باشد و هیچ وسیله ای در زیر توالت نیست، همچنین کاشی ها روی زمین شل نصب نشده نباشند. در این مرحله دقت کنید که قبل از نصب، در توالت فرنگی کامل بر روی آن قرار بگیرد و سپس به محکم کردن توالت بر سر جای خود اقدام کنید و از چسب سیلیکونی برای این کار استفاده نمایید و این چسب بهتر است که رنگ سیاه نباشد یا به مرور زمان تغییر رنگ ندهد، سپس توالت را بر روی محل قرار دهید و ثابت کنید.
دقت کنید که خروجی توالت فرنگی کاملاً روی درزگیر قرار بگیرد.

در مرحله آخر با چسب، سیلیکون بندی کنید و اتصالات آنرا به توالت متصل نمایید.

چند نکته مهم در جابجایی و نصب توالت فرنگی

  • به مدت ۲۴ ساعت فرصت دهید تا چسب کاملا خشک خشک شود و در این مدت از توالت استفاده نکنید.
  • در بعضی از توالت فرنگی ها نیاز به بستن پیچ و مهره وجود دارد که می‌توانید، به جای این کار از چسب توالت فرنگی استفاده کنید تا به کف توالت یا سرویس بهداشتی آسیبی وارد نشود.
  • میزان آبگیری در فلاش تانک را بعد از نصب توالت فرنگی به میزان دلخواه تنظیم کنید.

و در آخر به یاد داشته باشید که:

در جابجایی توالت فرنگی مهمترین نکته جدا کردن سالم توالت فرنگی و نصب صحیح آن در محل جدید است. سعی کنید که لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی را به افراد ماهر بسپارید تا بعد برای شما گرفتگی توالت فرنگی رخ ندهد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *