روش های ساده آب بندی لوله های فاضلاب بدون تخریب

یکی از اصلی ترین قسمت های لوله کشی هر ساختمان لوله های فاضلاب آن ساختمان است و باید در اثر هرگونه اختلال و خرابی در آن ها از جمله نشتی، ترکیدگی و گرفتگی باید فوراً آنها را برطرف کرد. می توان گفت که امروزه راهکارهایی برای آب بندی لوله های فاضلاب وجود دارد تا بتوان بدون تخریب این کار را انجام داد مثلاً استفاده از چسب آب بندی لوله های فاضلاب یک روش بسیار ساده است و در این مقاله به آن می‌پردازیم.

 آب بندی لوله های فاضلاب با چند روش ساده

در مواقعی که نشتی لوله ها خیلی زیاد و شدید نباشد راهکارهای متفاوتی وجود دارد که هر کدام از متخصصین و افراد فنی تاسیسات اصول و روش های خود را برای آب بندی لوله های فاضلاب به کار می برند. با ما همراه باشید تا با روش آب بندی لوله فاضلاب در ادامه به خصوص در لوله پلیکا آشنا شوید.

چسب مخصوص آب بندی لوله های فاضلاب

یکی از جدیدترین و آسان ترین روش هایی که امروزه می توان برای آب بندی لوله های فاضلاب به خصوص لوله های پلیکا استفاده کرد استفاده از چسب آب بندی لوله فاضلاب است. چسب های آب بندی انواع متنوع و متفاوتی دارند که در بعضی از مواقع نشت گیری لوله های فاضلاب می تواند بهترین راهکار باشد روش استفاده از چسب لوله فاضلاب به این صورت است که اول باید چکه کردن و آب ریزی متوقف شود تا لوله ها کاملا خشک باشد پس حتماً باید کنتور آب را قطع کنید.
در مرحله دوم باید با یک دستمال خشک محل لوله را کاملاً تمیز کنید سپس چسب را به ناحیه ای که نشتی از آن رخ می‌دهد بچسبانید.

چسب آب بندی لوله فاضلاب در طی یکی دو ساعت خشک می شود و می بینید که با این عمل کاملاً آب بندی لوله پلیکا به راحتی قابل انجام است.
بعضی از مدل‌های چسب آب بندی لوله های فاضلاب باید توسط خمیر اپوکسی یا یک چسب دیگری به محل نشتی لوله چسبیده شود ولی بعضی از مدلهای دیگر دارای چسب سرخود هستند و این چسب ها مزایایی دارند مثل:

  • روش کار بسیار آسان
  • ماندگاری زیاد
  • هزینه کم و به صرفه چسب آب بندی لوله فاضلاب
  • تاثیر آنی و و سریع در رفع نشت لوله

ساکنین مناطق شمالی چنانچه تمایل به استفاده از خدمات چاه بازکنی افراد لوله بازکن در شهرک غرب سایت برچسب می باشند می توانند با کلیک بر روی لینک موردنظر در صفحه مربوطه به مشخصات نزدیکترین لوله بازکن به خود دسترسی پیدا کنند.

استفاده از لوله دیگر برای آب بندی لوله های فاضلاب

اگر گرفتگی لوله های فاضلاب سطحی باشد می توان برای برطرف کردن آب بندی لوله پلیکا از لوله های دیگری به همراه چسب آب بندی لوله فاضلاب استفاده کرد. این کار یک وسیله جهت آب بندی لوله پلیکا است به این نکته توجه کنید که لوله پلیکایی که انتخاب می کنید باید هم قطر و هم ابعاد لوله فاضلاب باشد.

در این روش آب بندی لوله های فاضلاب باید لوله پلیکا را به صورت طولی ببرید و لوله فاضلاب را از پایین به بالا برش بدهید تا مقداری دهانه آن باز شود محل نشر لوله را باید با یک دستمال کاملاً تمیز کنید و با سوهان یا سمباده نرم کمی صاف کنید. سپس لوله پلیکا را با چسب مخصوص بپوشانید دهانه لوله را باز کنید و لوله پلیکاهای دیگر را که به عنوان وسیله استفاده می کنید به محل چسب خورده بچسبانید و در یک شبانه روز کامل به لوله ها سر بزنید در صورتی که باز شده بود یا حفره و روزن وجود داشت آن را با چسب فوری آب بندی لوله فاضلاب بچسبانید و باز بعد از ۲۴ ساعت آب بندی لوله های فاضلاب تمام می شود.

استفاده از مواد کامپوزیتی مخصوص آب بندی

یک روش‌ جدید آب بندی لوله های فاضلاب می توان به استفاده از مواد کامپوزیتی مخصوص برطرف کردن انواع گرفتگی های لوله های فاضلاب و به خصوص آب بندی لوله پلیکا اشاره کرد که مزایای این کار به صورت زیر است:

  • مقاومت و ماندگاری بالا
  • کاربرد در مواد شیمیایی و انواع اسیدها
  • مقاومت حرارتی بالا
  • عملکرد سریع و بسیار بالا

در صورتیکه محل نشت لوله آب و فاضلاب در داخل ساختمان یا مجتمع باشد باید حتما از یک فرد خبره و ماهر در زمینه تشخیص ترکیدگی لوله استفاده کنید زیرا راه حل های آب بندی لوله های فاضلاب توسط آنها بسیار مؤثرتر است و نیز هنگامی که مشکلات دیگری در لوله ها وجود دارد مثل گرفتگی های شدید لوله های فاضلاب نیاز به افراد خبره و متخصص در زمینه چاه بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها دارید می توانید به سایت برچسب مراجعه کنید در هر نقطه از تهران که زندگی می کنید فقط کافیست محل مورد نظر خود را در صفحات این سایت جستجو کنید مثل لوله بازکنی پونک اختیاریه زعفرانیه و غیره سپس با یک تماس و در کمترین زمان و با کمترین هزینه مشکل لوله های فاضلاب خود را به دست افراد فنی این سایت بسپارید.

مهم ترین نکات در آب بندی لوله های فاضلاب

  1. اگر از چسب آب بندی لوله های فاضلاب استفاده می کنید نباید از لوله ها و اتصالات پوشفیت استفاده کنید.
  2. چند روز محل نشتی را خالی بگذارید تا مطمئن شوید که از روشی که برای آب بندی لوله پلیکا استفاده کرده‌اید درست بوده است یا نه؟
  3. هنگامی که نکته مربوط به لوله های اصلی باشد حتماً باید با سازمان آب و فاضلاب تماس بگیرید و خودتان برای آب بندی لوله ها اقدامی انجام ندهید.
  4. در لوله های فاضلاب آهنی نشر معمولاً در محل رزوه رخ می دهد و باید آن محل را با چسب مخصوص آب بندی لوله های فاضلاب برطرف کنید.

حتما توجه کنید که برای آب بندی لوله های فاضلاب از چسب های آب بندی لوله فاضلاب یا روش هایی که بیان کردیم بهره بگیرید و از استفاده مواد شیمیایی و چسب هایی که از آن مطمئن نیستید پرهیز کنید زیرا بعضی از چسب ها خورنده لوله های فاضلاب هستند و به جای اینکه آب بندی لوله ها را انجام دهند ممکن است بیشتر باعث از بین رفتن لوله های فاضلاب شوند.

استفاده از چسب آب بندی لوله فاضلاب ، یکی از جدید ترین متد هایی است که امروزه برای آب بندی لوله پلیکا مورد استفاده قرار می گیرد. چسب آب بندی لوله پلیکا انواع متنوعی دارند و در برخی از موارد نشت گیری لوله فاضلاب بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 6    میانگین: 5/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *