کار سیفون فاضلاب چیست؟

سیفون فاضلاب یکی از اجزای پرکاربرد در سیستم لوله کشی ساختمان ها به شمار می آید. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه کار سیفون های فاضلاب و نقش آن ها در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان ها صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذاریم.

سیفون فاضلاب توالت های ایرانی قسمتی از لوله کشی فاضلاب به شمار می آید ولی در توالت های فرنگی این سیفون در ساختار خود توالت فرنگی به شکل  s  قرار گرفته است.

عملکرد سیفون فاضلاب چگونه است؟

روش کار کردن سیفون فاضلاب به این صورت است که وقتی آب وارد آن می شود، آب قبلی و فضولات و کثیفی ها همراه با آب بالا آمدن سطح آب و رسیدن به دهانه خروجی سیفون بالا می آیند و به سمت لوله اصلی فاضلاب هدایت می شوند.
بعد از تمیز شدن سیفون فاضلاب، با بالا آمدن سطح آب، آب تمیز در سیفون باقی می ماند که به آن آب بند سیفون می گویند.

سیفون فاضلاب نوع p

اکثر اوقات ممکن است گرفتگی لوله فاضلاب در سیفون فاضلاب رخ داده باشد و بازکردن آن با روشهای خانگی صورت نگیرد، در این صورت شما می توانید به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید و از خدمات لوله بازکنی ارزان و با صرفه و تضمینی سایت برچسب استفاده نمایید. فقط کافی است که به آدرس barchasb.net سری بزنید و با شماره تماس یکی از لوله بازکن های بالای صفحه تماس بگیرید.

انواع سیفون فاضلاب

سیفون های فاضلاب اکثرا از دو نوع p و s تشکیل شده اند، در این بین سیفون نوع p بهترین سیفون است چرا که گرفتگی در آنها کمتر رخ می دهد و پیچ و خم کمتری دارند.
سیفون نوع p را به اسم سیفون شتر گلو هم می شناسند که بخاطر شکل خاص آن می باشد. از سیفون نوع p در هنگام اتصال لوله ها به توالت و سینک ظرف شویی و… استفاده می شود و جریان آب در آنها کند تر است.

اگر سیفون ظرفشویی و یا توالت یا هر سیفون فاضلاب در منزلتان دچار گرفتگی شد، می توانید با مراجعه به سایت برچسب از خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی آن در سراسر تهران استفاده کنید. خدمات لوله بازکنی در همه ی مناطق تهران به صورت شبانه روزی ارائه می شود و لوله بازکنهای ماهر را فورا به محل اعزام میکند. فقط کافی است به صفحه لوله بازکنی در شمال تهران یا سرویس لوله بازکنی شرق تهران و دیگر مناطق که به شما نزدیک هستند مراجعه کنید.

سیفون فاضلاب نوع s به دلیل داشتن پیچ و خم بیشتر، زودتر دچار گرفتگی می شوند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *