مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای توالت در زمان های قدیم مستراح، به معنی مکانی برای استراحت بود. جالب است که در زبان انگلیسی هم یکی از نام های دیگر توالت restroom است که این اصطلاح نیز همین معنای محل استراحت را دربر دارد. در گذشته ها شکل و شمایل این محل استراحت در فرهنگ جامعه ایرانی و شرقی به شکل سنتی بوده است اما امروزه در اکثر خانه های جدید توالت فرنگی ساخته می‌شود. در این مقاله سعی داریم به بررسی مزایای توالت ایرانی بپردازیم و آن را با توالت فرنگی مقایسه کنیم. تا انتهای متن با تیم فنی کارا همراه باشید.

مزایای توالت ایرانی

اگر بخواهیم درباره مزایای توالت ایرانی صحبت کنیم باید ابتدا یک نگاه تاریخی به آن داشته باشیم.اگر گذشته و تاریخ جوامع مختلف را بررسی کنیم متوجه می‌شویم توالت ایرانی فقط یک اصطلاح است که ما از آن استفاده می‌کنیم. اما در واقعیت نام اصلی آن توالت خاورمیانه ای، توالت شرقی یا توالت آسیایی است. در این سبک توالت سازی افراد بصورت چمباتمه بر روی سنگ توالت می‌نشینند و به اجابت مزاج می‌پردازند. همان طور که می‌دانیم بخشی از زمان زندگی ما انسان ها در دستشویی گذرانده می‌شود پس استفاده از توالتی مناسب و رعایت نکات بهداشتی و نکاتی که باعث شود به سلامتی ما آسیبی وارد نشود بسیار با اهمیت است.

مزایای توالت ایرانی مثل سبک نشستن صحیح

اولین نکته ای که درباره خواص توالت ایرانی به ذهن می‌آید، سبک نشستن ما در این نوع توالت است. وقتی با دقت بیشتر تاریخ و گذشته مان را بررسی می‌کنیم به این مسئله پی می‌بریم که پیشینیان ما هیچ کاری را بدون علت انجام نمی دادند و حتی پشت معماری توالت آن‌ها هم دلیلی نهفته است.  مدل نشستن ما بر روی توالت شرقی که در واقع همان چمباتمه زدن است به گونه ای است که ماهیچه‌ی ران و عضلات شکم مان به روده بزرگ ما فشار می‌آورد و همین امر باعث می‌شود روده ما کاملا تخلیه شود.

مزایای توالت ایرانی مثل عدم انتقال آلودگی

رعایت بهداشت تاثیر بسیاری بر سلامت جسم ما دارد و این مسئله موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. از دیگر مزایای توالت ایرانی این است که سبک نشستن ما هیچ گونه تماس بدنی با سنگ توالت ندارد و همین امر مثبت باعث می‌شود انتقال هیچ گونه آلودگی بر روی پوست ما صورت نگیرد. به همین دلیل است که حداقل در مکان های عمومی همواره بهتر است توالت ایرانی ساخته شود.

کاربردها و مزایای توالت ایرانی

معایب توالت ایرانی

با توجه به مطالبی که درباه‌ی مزایای توالت ایرانی گفتیم چرا امروزه توالت فرنگی جای دستشویی ایرانی را در اکثر خانه ها گرفته است؟ با کمی دقت به راحتی به پاسخ این سوال پی می‌بریم. پر واضح است که استفاده زیاد از توالت ایرانی و نشستن طولانی مدت بر روی این سنگ توالت باعث ایجاد کمردرد و پادرد و تداوم آن می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از توالت ایرانی به افراد سالمند و یا خانم های باردار توصیه نمی‌شود. وجود این عیب بزرگ و غیر قابل انکار در استفاده از توالت ایرانی باعث شده است ساخت توالت فرنگی در کشور ما رونق بسیاری پیدا کند اما آیا استفاده از توالت فرنگی بی ضرر است؟ آیا توالت فرنگی معایبی ندارد؟ آیا توالت فرنگی جایگزین مناسبی برای توالت ایرانی است؟ در ادامه به بررسی مزایا و معایب توالت فرنگی میپردازیم.

بررسی مزایا و معایب توالت فرنگی

قطعا استفاده از توالت فرنگی می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به پادرد، کمردرد و درد مفاصل شود و ابتلا به این مشکلات موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. به همین دلیل در نظر گرفتن این مزیت توالت فرنگی بسیار مهم است.نشستن در وضعیت توالت ایرانی باعث راحت تخلیه شدن روده و جلوگیری از یبوست می‌شود اما در توالت فرنگی اینگونه نیست و هیچ نوع فشاری به بخش روده ما جهت تخلیه وارد نمی‌شود و این قضیه اگر به صورت مداوم تکرار شود ممکن است باعث ایجاد یبوست شود. همچنین باید یادآور شد که استفاده از توالت فرنگی در مکان های عمومی می‌تواند باعث انتقال بیماری های پوستی مثل قارچ پوستی و تبخال شود. پس در مکان های عمومی نباید از توالت فرنگی استفاده کرد. اما نصب و استفاده از توالت فرنگی به صورت انحصاری و شخصی و شستشوی مرتب و مداوم آن ایرادی ندارد.

مقایسه مزایای توالت ایرانی و فرنگی

استفاده از هر دو توالت ایرانی و فرنگی

با توجه به مزایای توالت ایرانی، معایب آن و بررسی فواید و ضررهای توالت فرنگی یکی از گزینه های پیش روی ما استفاده از هر دوی این توالت ها است تا بتوانیم از مزایای هر کدام از آن ها برخوردار شویم؛ اما به شرطی که دارای مشکلات جسمی خاصی مانند کمردرد، پادرد و یا یبوست نباشیم. پس از گرفتن تصمیم نهایی جهت ساخت هر کدام از این توالت ها در منزل یا محیط کارتان و همچنین تعمیر، نگهداری و یا تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی اصلا نگران نباشد. تیم فنی کارا با پیشنهاد دادن بهترین و متخصص ترین نیروهای فنی با توجه به موقعیت مکانی شما و پیگیری جهت حل شدن کامل مشکل مشتری هر آنچه نیاز شما در خصوص سرویس توالت فرنگی منزل یا محیط کارتان است را به بهترین نحو ممکن برایتان تامین می‌کند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *