دپوی خاک کشاورزی از نخاله های ساختمانی جدا شود

عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد : محل دپوی خاک کشاورزی تماماً از نخاله‌های ساختمانی جدا شود و در موضع خویش , یک سطر کد میزان دارایی برای آن در حیث گرفته شود . حمل نخاله مرکز تهران
به نقل از خبرگزاری عجم از قزوین , محسن حق‌شناس عضو شورای شهر عصر روز جاری در پنجمی نشست بررسی لایحه میزان دارایی پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری در اولِ صحبت‌های خویش به اتفاقات اخیری که با بارش برف و بسته شدن راه‌ها در تهران چهره بخشید و مردمان را گلایه مند کرد , اشاره نمود و از تلاش به موقع و شبانه‌روزی معاونت عمرانی و اداره پسماند در روزهای برفی , قدردانی و تشکر به کار آورد .

او درباره‌ی کد دارایی درآمد حاصل از خاک و نخاله ساختمانی ادامه بخشید : قزوین شهری است که خاک زراعی با ارزشی داراست .

عضو شورای شهر قزوین تیتر کرد : در قبل هم درخواستی داشتم که محل دپوی خاک کشاورزی تماماً از نخاله‌های ساختمانی جدا شود و در موضع خویش , یک سطر کد میزان دارایی برای آن در حیث گرفته شود .

حق‌شناس در زمینه‌ی کد دارایی یادگرفتن تفکیک‌زباله از مبدا توضیح اعطا کرد : در دعوا فرهنگ‌سازی تفکیک آشغال از مبدا , بایستی دوگانه کار کرد و در بعضا از بخشها از ظروف آشغال خیس و کم آب و در بعضی از بخشها از سطل به کار گیری کنیم .

او یادآور شد : به لحاظ می آید اداره پسماند در سال پیشین به دلیل مشکلاتی که برای کمپانی واسط بوجود آمده بود درسمت تفکیک آشغال از مبدا سعی مثبتی نداشته است . به لحاظ می رسد رقمی که برای سال ۹۷ در لحاظ گرفته شده‌است کفایت واجب را داشته باشد . نخاله ها مسکن مهر زاهدان را محاصره کرده اند

عضو شورای شهر قزوین اعلام کرد : درصورتی که میخواهیم به دعوا تفکیک آشغال از مبدا برسیم می بایست تمام فرآیند آموزشی را یکبار دیگر در تراز شهر سوق دهی کنیم .

ضرورت مدیر کامیون‌های منحصر به فرد حمل نخاله‌های ساختمانی

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که کامیون‌های منحصربه‌فرد حمل نخاله‌های ساختمانی می بایست مدیر و مجهز به GPS شوند , تاکید کرد : اضطراری است تصفیه‌خانه شیرابه راس دفع آراد کوه به‌روزرسانی شود .

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که در حوزه مدیر پسماند شهر تهران دو گروه سرگرم عمل می‌باشند , اذعان کرد : یکی آن ها گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی شهری دراین مکان مدیر می شوند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که زباله‌های خانگی به آن‌جا حمل می شود

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که در تارنما آرادکوه روزمره بیش تر از ۸۰۰۰ بدن آشغال وارد می‌گردد , تصریح کرد : جزء این زباله‌ها پردازش و بازیافت و چکیده دیگری به کمپوست تبدیل میشوند . همینطور یک آشغال سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای طبی در‌این وب سایت موجود است .

بازگیر ادامه اعطا کرد : در گود آبعلی هم یک واحد بازیافت شن و ماسه به گنجایش حدود ۴۰۰۰ بدن و یک سیستم هاضم زباله‌سوز با گنجایش ۳۰۰ بدن برای ساخت برق از زباله‌ها موجود هست .

او با اشاره به این که روزمره به‌طور میانگین حدود ۵۰ هزار بدن نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد می شود , تصریح کرد : هر دو راءس دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارا هستند تا به‌طور همیشگی به‌روزرسانی شوند . ایراد دارای اهمیت ما در تارنما دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام ( ره ) هم این عطر احساس میشود . نمونه قرارداد خاکبرداری و حمل خاک

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که خلل گود آبعلی هم طول آشغال و دپوی فراوان در آن است , اعلام کرد : حجم متعددی از آشغال طی سالهای زیاد دراین جا دپو شده‌ است . اگر چه که در سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی این محل انجام یافته اما هنوز کفاف نمیدهد .

او با تاکید بر این که کامیون‌های اختصاصی حمل نخاله‌های ساختمانی بایستی سوق‌دهی شوند و پیمانکاران حمل نخاله‌ها زیر رئیس مطلوب و هوشمند قرار بگیرند , ذکر کرد : کامیون‌های حمل نخاله می بایست مجهز به GPS شوند تا مسیر رفت وآمد آنها معین شود و قابلیت و امکان تخلیه آشغال در هر نقطه‌ای را نداشته باشند .

به گفته بازگیر در راءس دفع آشغال آرادکوه هم شیرابه‌هایی ساخت می‌گردد که می بایست تصفیه شود و تصفیه‌خانه شیرابه این راس دفع آشغال مجهز شدن و به‌روز شود . حمل نخاله ساختمانی

او در پایان با تاکید بر این‌که نقص‌ حساس در مورد مدیر پسماند تفکیک نکردن آشغال از مبدأ است , تصریح کرد : ‌ دراین مورد بایستی زیرساخت‌های ضروری به وسیله شهرداری تهران آماده شود آن‌گاه مبادرت به فرهنگ‌سازی و آموزش‌ کنیم تا پسماندهای تفکیک نشده در تراز شهر نداشته باشیم .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *