روشی برای جلوگیری از ترکیدگی لوله های فاضلاب

لوله های پلاستیکی که در لوله کشی فاضلاب به کار گیری می‌شوند نیاز به محل تکیه دادن دارا هستند .

محل تکیه دادن در لوله کشی باعث پرهیز از پارگی لوله ها می شود . برای نصب محل تکیه دادن می بایست در لوله کشی فاضلاب می بایست به دسته و شیوه ی نصب محل تکیه دادن اعتنا کرد تاکارایی ضروری را جهت جاوگیری از پارگی لوله داشته باشد . در لوله های عمودی این است که نباد بازدارنده انبساط افقی آنان شود . به همین ترتیب برای انشعاب ها لوله کشی فاضلاب و تحت سیفون جای انبساط را نیز در لحاظ گرفت . برای لوله های آویخته از سقف به کارگیری از بست های رکابی به مسافت ۲/۱ تا ۵/۱ متر سفارش میشود . تشخیص ترکیدگی لوله

نکات دارای اهمیت برای به کارگیری از توکل گا در لوله کشی و دوری از ترکیدن لوله :

– در لحاظ به دست آوردن انبساط و انقباض در لوله ها با کالا های متعدد مختلف است . به عنوان مثال در لوله های pvcضریب انبساط خطی نسبت به لوله های از فرآورده فلز بیشتر است .

– در کانال های لوله کشی معمولی که فاضله ی لوله ها از نیز دوچندان نیست و کمتر از پانزده متر می‌باشد , استفاه از محل تکیه دادن های مطلوب مشکلی به‌وجود نخواهد آمد .

– انقباض و انبساط , در میان محل تکیه دادن ها کهار می شود و قطعات لوله کشی این تنش ها را آزاد می نمایند . زمانی که لوله ها بازاویه تند ( ۴۵ تا ۹۰ جايگاه ) تغییر و تحول جهت می‌دهد و دنبال آن لوله کوتاهی در کانال موجود است , محل تکیه دادن نزدیک محل تغییر‌و تحول جهت , بایستی به لوله سفت شود . این محل تکیه دادن از وارد داخل شدن نیروی خمشی مضاعف بر اتصال دوری می نماید . در‌صورتی‌که بعداز تغییر و تحول جهت , لوله بلندی به کانال وصل شود , محل تکیه دادن بعدی در حین خط لوله بلند می بایست آزاد باشد و به راحتی جابه جا شود .
– برای دوری از پارگی لوله در لوله کشی فاضلاب میتوانید به صورتی که در صدر توضیح داده شده از محل تکیه دادن به کار گیری فرمائید . برای تست لوله ها از کالا ABS یک ساعت پس از چسباندن می توان آن را آزمایش کرد . خدمات نصب و تعمیر توالت فرنگی آذری جنوب تهران

البته لوله های PVC , به زمان بیشتری برای چسبیدن نیاز دارا‌هستند . جدول هایی موجود هست که خصوصیات گوناگون لوله های پی او سی مانند زمان گیرش اول ( از موقع زدن چسب تا زمان مطلوب برای جابه جایی مطمئن ) و زمان دریافت کردن اتصال ( از موقع زدن چسب تا زمان آزمایش ) را ارائه می دهند .

نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده

رویارویی با نشتی آب در سیستم های لوله کشی فاضلاب یکی مساله دارای اهمیت در زمینه‌ی زیست محیطی می‌باشد که بایستی با آن اعتنا نمود . در جمهوری اسلامی ایران به دلیل فقدان آب های زیرمنی و معضل خشکی در سالیان آتی می بایست به طور دور از شوخی از هدر رفتن آب ها خودداری نمود . هدر رفت آب در جمهوری اسلامی ایران عارضه ها مختلفی داراست که در‌این نصیب به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم :

۱ – فرسوده بودن سیستم لوله کشی در کشور‌ایران

۲ – عدم اجرای درست پروژهای لوله کشی چاه بازکنی محمودیه

تاثیر تعمیرات لوله کشی و نشت یابی در صرفه جویی از آب :

با بحرانی که جمهوری اسلامی ایران پیش رو داراست می بایست هرچه سریعتر اقدامات اصلی درخصوص تعمیرات لوله های فرسوده انجام گیرد . ما می‌توانیم فارغ از نیاز به صرف مخارج بالا با در اختیار گرفتن نشتی لوله ها و تعمیرات آن به صورت همیشگی از خسارات جبران ناپذیر تلفات آب را در سیستم های لوله کشی توزیع آب به دست‌کم برسانیم . نشت یابی و تعمیرات لوله روش های مختلفی داراست : یکی‌از این روش ها در دست گرفتن و مدیر فشار کانال در زمانهای متعدد ساعت ها شبانه روز است که سبب تغییر‌و تحول میزان نشت می شود . این روش قادر است در نشت یابی و به‌دنبال آن تعمیر لوله ی فرسوده مضاعف اثر گذار واقع شود و با تعمیرات ماهر بوسیله اشخاص چابکدست برای مقطع ها از سالم لوله کشی اطمینان پیدا کرد .

روش های بازکردن لوله حمام

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *