اهمیت و نکات لوله کشی آب باران

نکات لوله کشی آب باران ، اهمیت و نکات مهم در انجام این عملیات، در این مطلب سعی شده است نحوه و چگونگی آن و مزیت های لوله کشی آب باران را توضیح دهیم. لوله کشی آب باران برای ساختمانها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که در صورت انجام ندادن آن با بروز مشکلاتی همراه خواهیم بود. جمع‌آوری و هدایت کردن آب باران نیازمند به لوله کشی مخصوصی می باشد که در این مطلب سعی شده است نحوه و چگونگی آن و مزیت های لوله کشی آب باران را توضیح دهیم و به بیان اصول کلی اجرای آن بپردازیم.

لوله کشی آب باران
آبی که حاصل از باریدن باران بر روی پشت بام و یا حیاط و حتی نورگیرهای بدون سقف باید به داخل سیستم جمع آوری و دفع کردن آب باران و یا همچنین سیستم مشترک فاضلاب و آب باران هدایت شود که برای این کار نیاز است محاسبه گردد. سیستم های لوله کشی آب چاه فاضلاب زمانی که باران می بارد این مشکل بر اثر عوامل مختلفی رخ می دهد یکی از این عوامل لوله کشی ناصحیح آب باران می باشد.

دلایل و نکات لوله کشی آب باران

اگر آب باران از لوله های فاضلاب بالا زد و از نحوه صحیح لوله کشی منزل خود اطمینان داشتید این بالا ماندن آب می تواند به دلیل گرفتگی لوله باشد که حل این مشکل نیز برای هر شهری که در آن هستید راهی آسان دارد مثلا اگر ساکن اصفهان هستید، می توانید برای پیدا کردن اطلاعات تماس با لوله بازکنی اصفهان از طریق اینرنت اقدام کنید، تا در سریع ترین زمان، نزدیک ترین لوله بازکن ماهر به محل شما حضور یابد و مشکل گرفتگی لوله منزلتان را در کوتاه ترین زمان ممکن حل نماید.

آب باران باید از طریقه لوله های قرار داده شده همین دلیل اگر اجرای لوله کشی آب باران به شکل صحیح صورت نگیرد خواهیم دید آب باران در معابر باقی می مانند در نتیجه رعایت اصول و نکات لوله کشی آب باران ضرورتی مهم و لازم می باشد. پر بودن چاه فاضلاب از دیگر عوامل بالا زدن آن می‌باشد که در هنگام باریدن باران اتفاق می افتد، در چنین شرایطی حتماً باید از افراد متخصص در زمینه تخلیه چاه کمک گرفت. تعمیر و نصب توالت فرنگی حرم قم فوری

باید ها و نباید ها در نکات لوله کشی آب باران

لوله های مختلف آب باران هرگز نباید در درون شبکه فاضلاب خانگی تخلیه کردند و به صورت معمول این لوله ها باید به صورت جداگانه به داخل چاه های جاذب هدایت گردند در منطقه هایی که مجهز به شبکه فاضلاب شهری می باشند. معمولا باید آب باران هر ساختمان به شکل جداگانه جمع آوری گردد و به سمت چاه های جاذب هدایت کردن و منتقل کردن این آب به شبکه فاضلاب شهری مجاز نمی باشد.

دقت داشته باشید اگر لوله های عمودی و افقی آب باران سیستم شبکه مشترک فاضلاب و آب باران متصل می شود در جهت جلوگیری از نفوذ بو و گازهای حاصل از فاضلاب در درون لوله های آب باران باید نسبت به نصب کردن سیفون بر روی لوله های آب باران اقدام کرد . به همین جهت می توان به صورت تفکیک شده بر روی هر کدام از لوله های عمودی آب باران یک عدد سیفون نصب کرد یا اینکه می‌توان یک سیفون روی خط اصلی انتقال آب باران قرار داد. تخلیه چاه و چاه بازکنی منطقه تهران

اهمیت و نکات لوله کشی آب باران

مهمترین نکات در لوله کشی آب باران

  • استفاده از لوله های استاندارد برای لوله کشی آب باران
  • تطبیق دادن قطر لوله ها با نقشه طراحی
  • پیش‌بینی کردن اجرای شبکه آب باران به شکل مستقل
  • به کارگیری لوله هایی با جنس مناسب
  • نقشه های اجرایی باید دربرگیرنده مسیر و قطر لوله های افقی و قائم کفش های دریافت کننده آب باران و دریچه های بازدید باشند و نیز باید محوطه ساختمان و همچنین پلان طبقات در نقشه ها نشان داده شود.

اگر لوله های فاضلاب ساختمان دچار گرفتگی شده است برای رفع عیب گرفتگی لوله می توانید از یک لوله بازکن حرفه ای کمک بگیرید تا در کوتاه ترین زمان مشکل گرفتگی لوله منزلتان را حل کنید. اگر ساکن کرج هستید می توانید با سرچ عبارت لوله بازکنی کرج به اطلاعات نزدیک ترین افراد لوله بازکن به محلتان دسترسی داشته باشید. لوله بازکنی منطقه مدنی

نکات مهم لوله‌های مخصوص برای لوله کشی آب باران

  • استفاده از لوله های مقاوم در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • از لوله های آب باران به منظور کاربری دیگری استفاده نشود مثلا لوله های آب باران به عنوان لوله فاضلاب یا هواکش مورد استفاده قرار داده نشود.
  • اگر لوله قائم آب باران در معرض نور خورشید یا ضربات فیزیکی قرار دارد بهتر است از لوله های مقاوم تر یو پی وی سی یا گالوانیزه استفاده گردد.
  • به های مخصوص لوله کشی آب باران باید در برابر یخ زدگی حفظ گردند.
  • لوله های پی وی سی را به وسیله چسب به یکدیگر متصل کنید. اگر از لوله های پلی اتیلن استفاده می‌کنید برای اتصال این لوله ها از گرما استفاده کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *