۴ نکته کلیدی در خرید کولر آبی

نکته اول ) ابعاد و قدرت هوادهی کولر

کولر ها در بعدها مختلفی ساخته میشوند . مدلهای ۲۳۰۰ , ۳۵۰۰ , ۴۹۰۰ و ۷۰۰۰ دوچندان در بازار رایج می‌باشند . این اعداد اساسا میزان هوادهی کولر در بدور تند را نشان می‌دهد . یعنی بر طبق بعدها کولر آبی رنگ و پره های توربین هوا و هم توان موتور آن ها این اعداد به دست آمده است . در گزینش میزان هوادهی مطلوب برای مکانی که قصد خرید کولر آبی رنگ برای آن را دارید یکسری مورد مهم است : الف ) میزان عایق بودن دیوارها ب ) آفتاب گیر بودن یا این که نبودن دیوارها : در صورتی‌که ساختمانهای دوطرف خانه شما کوتاه خیس از طول طبقه ای که شما می‌باشید , باشند علاوه بر ضلع جنوبی ساختمان که مدام آفتاب گیر است , ضلع شرقی و غربی هم درطول روز گرمای خیلی متعددی وارد خانه شما خواهند کرد و دیوارها طی روز همواره گرم خواهند بود . پ ) طبقه ای که در آن می باشید : این قضیه بر میزان هوایی که از پشت بام به شما میرسد تاثیر داراست . به خصوص در صورتیکه فضایی که کانالهای کولر از آن عبور کرده اند خودشان آفتابگیر باشد . توصیه میشود در‌صورتی‌که در طبقات تحت خیس میباشید از کولرهایی با هوادهی فراتر به کار گیری فرمائید . ت ) متراژ خانه : به صورت کلی برای منزلی که وضعیت گرماگیری متوسطی داراست مبتنی بر جدول پایین می توان کولر با توان هوادهی را بر طبق متراژ پیش ارگان بخشید : تعمیر کولر آبی تهران تعمیرات کولر گازی مشهد

نکته دوم ) دسته خروجی هوای کولر

کولر ها ۲ نوع خروجی هوا دارا‌هستند . یا این که از سقف کولر و از نصیب جانبی کولر . دسته اولیه اصطلاحا بالکنی نامیده می گردند و در مواردی کاربرد دارااست که قصد داریم کولر را در بالکن گذارده و از روش پنجره هوای آن را به درون جهت دهی کنیم و هم به دلیل محدودیت اطراف , کولر بایستی کاملا به پنجره بچسبد . در غیر این موردها میتوانیم از کولرهایی با خروجی هوای جانبی که اصطلاحا پشت بامی نامیده می شود به کارگیری کنیم .

نکته سوم ) تجهیزات در دست گرفتن کارکرد کولر

بعضا شرکت ها کولر سازی , گونه های کولرهای آبی رنگ جدیدی را پباده سازی کرده اند که علاوه بر بازدهی بیشتر , تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری را در اختیار قرار می دهند . اعم از می شود به مورد ها تحت اشاره نمود :
الف ) نمایشگر دمای محیط
ب ) زمانسنج جهت تهیه و تنظیم زمان روشن و خاموش شدن کولر طی یک شبانه روز
پ ) دارنده سه بدور سرعت موتور که هر مورد به صورت غیروابسته قابل تهیه و تنظیم است .
ت ) در حالتی که تا یک ساعت بعد از روشن شدن پمپ آب , موتور کولر روشن نگردد , پمپ آب به صورت خودکار خاموش می شود .
ث ) درصورتی که که طی ۲۴ ساعت هیچ فرمانی به کولر داده نشود , ( جهت حصول اطمینان از حضور ساکنین در خانه ) کولر به طور خودکارخاموش میگردد .
ج ) بعداز ۱۵۰۰ ساعت کارکرد کولر , جهت بده بستان پوشال , نشانه اخطار بر روی مانیتور ظواهر خواهد شد .
چ ) موتور به طور SOFT STARTیعنی سوای غوغا روشن و خاموش می شود و از ساخت شوکهای ناگهانی در کولر پرهیز می نماید .
ح ) حفظ شده در قبال گیرپاژ یاتاقان ها با نمایش خطای E۴
خ ) مجهز به آیتم ECO ( مصرف باصرفه ) ساخت دستگاهی که اگر ایرانی ها یک روز از آن استفاده کنند دریاچه ارومیه پر آب می شود

نکته چهارم ) مدل پوشال کولر

مدلهای سنتی کولر از پوشالهای چوبی به کار گیری می نمایند و علاوه بر سعی نسبتا عالی بوی مطبوعی نیزدارند . علاوه بر این گونه , مدلهای سلولزی هم در بازار وجود دارد که از نوعی فوم به جای پوشال چوبی استفاد شده‌است . این فومها به دلیل تراکم فراتر , از ورود قطعات ریز آلودگی در هوا پرهیز می نماید , به همین بهانه در بعضی مورد ها مشاهده شده که‌این فوم ها به دلیل عدم رسیدگی همیشگی و تمیزکاری مطلوب , بوی نامطبوعی از خویش متصاعد می نمایند . این فومها عمری نزدیک به چندین سال خواهند داشت البته شاید در همگی جا برای خرید دراختیار نباشد . بدین ترتیب به طور کلی پیش ارگان می شود از دسته سنتی به کار گیری نمایید . ۸۶۴ دستگاه کولر گازی در میان مددجویان نیازمند توزیع می شود

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *