اسپیس فریم چیست؟ 7 کاربرد اسپیس فریم (داربست نمایشگاهی)

اسپیس فریم (Space Frame) به معنای سازه فضایی است که یک لغت انگلیسی می باشد.این سازه ها قالب های هندسی منظمی می باشند که به طور منظم و یکپارچه کنار یکدیگر قرار گرفته اند که به وسیله بست اسپیس به یکدیگر وصل می شوند.  به وسیله همین ساختار هندسی که دارند وزن خود را در جهت های مختلف به زمین وارد میکنند و همین امر باعث محکم شدن سازه می شود. ورود و مشاهده تمامی خدمات سایت فنی کارا .

به اسپیس فریم ها داربست نمایشگاهی نیز می گویند که جزو تجهیزات نمایشگاهی محسوب میگردد. با استفاده از ترکیب اسپیس فریم و داربست نمایشگاهی جدید می توان غرفه و سازه های نمایشگاهی متنوعی را ایجاد نمود. برای مشاهده انواع اسپیس فریم روی لینک کلیک کنید.

ظاهر کلی اسپیس فریم

کاربرد اسپیس فریم

ضمن اینکه که اسپیس فریم ها بیشتر با نام داربست نمایشگاهی شناخته می شوند، کاربردهای بسیار متعددی دارند که در ادامه با ۷ کاربرد آن آشنا می شویم.

۱٫ ساخت غرفه با به کار گرفتن از اسپیس فریم نمایشگاهی

اسپیس فرم را می توان در تمام نقاط داخلی و خارجی نمایشگاه نصب نمود. داربست نمایشگاهی با متصل کردن پیچ و مهره ها به یکدیگر وصل می شوند. دقت کنید ساخت و نصب اسپیس فریم دارای تخصص خاصی می باشد و در صورت نصب غیر اصولی ممکن است مشکل ساز شود. ضمن اینکه اسپیس فریم دارای خاصیت ایستایی می باشد.

در گذشته و پیش از متداول شدن اسپیس فریم ها بعنوان سازه های مدرن، از داربست فلزی برای برپایی فضاهای نمایشگاهی استفاده میشد که معایب زیادی داشت که از جمله ی این معایب می توان به وزن زیاد سازه، عدم زیبایی، ایمنی کمتر و … اشاره کرد.

غرفه نمایشگاهی

۲٫ استفاده از اسپیس فریم برای ساختن سوله های موقت و دائم

اسپیس فریم ها این امکان را به مشتریان می دهند تا بتوانند از این سازه به عنوان سوله نیز استفاده کنند. ساخت سوله با استفاده ازاین قالب ها به دو صورت دائم و موقت امکان پذیر است. برای پوشش دهی سوله موقت و دائم می توان از انواع متریال استفاده کرد. از این نظر ساخت سوله با اسپیس فریم پیشنهاد می شود که در عین محکم بودن، جمع آوری و نصب آن را به راحتی احساس میکنید و همچنین هزینه بسیار کمی را به دنبال دارد.

ساخت گلخانه با اسپیس فریم

۳٫  کاربرد اسپیس فریم نمایشگاهی در ساخت سن و استیج

کاربرد دیگر این سازه در ساخت سن و استیج است و در هر طرح و اندازه دلخواه و همچنین در سالن های سرپوشیده نیز استفاده می شود. به این دلیل که این سازه قابلیت تحمل وزن های بالا را نیز دارا می باشد.

در ساخت استیج، می توانید در کف سازی آن نیز از اسپیس فریم استفاده کنید و روی آن را با ام دی اف – MDF و یا نئوپان بپوشانید. برای پوشش کف استج نیز می توانید از فرش یا موکت استفاده کنید.

ساخت سن و استیج با اسپیس فریم

۴٫ ساخت قاب برای نگهداری بنر با استفاده از اسپیس فریم

یرای ساخت قاب بنر (تبلیغاتی) از این سازه به شکل منحنی و یا به اصطلاح “اسپیس فریم کرو” استفاده میکنند. این مدل از سازه قابلیت برش خوردن و ساخت در ابعاد مختلف را دارد. از آنجا قاب بنر یکی از مهمترین و بهترین گزینه برای تبلیغات است. می تواند از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد و هم تاثیر زیادی روی مخاطب بگذارد اما دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید آن را به شکل صحیح و زیبایی نصب کنید. *

ساخت بنر با استفاده از اسپیس فریم

۵٫ اسپیس فریم، سازه ای مقاوم برای ساخت انواع پارکینگ موقت و دائم

یکی از چالش های ساخت پارکینگ ها، هزینه های تمام شده، داشتن توجیه اقتصادی، امکان جابجایی و تغییر در فرم و شکل و مهندسی فضای پارکینگ به صورت دلخواه، امکان استفاده موقت و یا دائم از پارکینگ و … می باشد. از اسپیس فریم ها به دلیل برآورده کردن تمام موارد فوق، برای ساخت انواع سایبان و همچنین پارکینگ های موقت و دائم استفاده میکنند.

ساختن پارکینگ موقت و پارکینگ دائم با استفاده از اسپیس فریم

۶٫ نقش اسپیس فریم ها در ساخت قفسه های نمایشگاهی

به دلیل برگزاری نمایشگاه در زمان های متفاوت و هزینه های زیادی که ممکن است در پی داشته باشد، ساخت غرفه های نمایشگاهی با استفاده از این سازه هیچ محدودیتی در طراحی با ابعاد متفاوت ندارد و می توان با استفاده از این مدل سازه، غرفه ایی در متراژ، مدل های متنوع و طرح های متفاوت مطابق با خواسته غرفه دار پیاده سازی کرد.

قفسه اسپیس فریم نمایشگاهی

۷٫ ساخت انواع طاق

در شکل زیر نمونه ای از یک طاق به نام طاق نصرت که از اسپیس فریم استفاده شده است را مشاهده میکنید. طاق نصرت در مراسم های مختلف به منظور ورودی به محل، استفاده میکنند که با تزئینات جلوه ویژه ای به آن می بخشند.

انواع طاق با استفاده از اسپیس فریم

مزایای اسپیس فریم

در زیر به مزیت های آن می پردازیم

  • نصب آسان و سریع
  • هزینه کم
  • امکان اجاره
  • بارگیری و حمل و نقل راحت
  • امنیت زیاد
  •  مناسب جهت نورپردازی و غرفه سازی
  • تنوع در مدل های متفاوت و ایجاد سازه های زیبا
  • ورن کم
  • قابلیت نصب در تمامی مکان ها با انواع مختلف

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *