نحوه نصب اسپیس فریم (نکات نصب داربست نمایشگاهی)

اسپیس فریم به داربست نمایشگاهی نیز معروف است که جزو تجهیزات نمایشگاهی به شمار می رود و به دلیل نصب آسان و راحت آن و همچنین کم هزینه بودن، بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. درست است که به راحتی نصب آن اشاره شده است اما بهتر است مواردی را حین اجرای نصب اسپیس فریم رعایت کنید. همچنین برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد اسپیس فریم ها، میتوانید به این مطلب مراجعه کنید: اسپیس فریم چیست و کاربرد Space Frame چیست؟

  لوله بازکنی تجریش

نصب داربست می تواند با اشکال متفاوتی انجام شود. انتخاب روش درست نصب داربست به جزئیات استفاده از آن وابسته است. جنس اسپیس فریم از آلومینیوم می باشد که همین امر باعث سبکی این سازه شده است. حمل و نقل این سازه از خانواده ی داربست ها بسیار راحت است. در صورت نیاز به استفاده از خدمات متنوع در زمینه های مختلف وارد سایت فنی کارا شوید.

نصب Space Frame در ابعاد متفاوت

نصب اسپیس فریم بسته به سلیقه و نیازهای مختلف افراد از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. و حتما دقت داشته باشید که پس از راه اندازی آن به چه شکل باید از آن محافظت کنید و به چه طریقی آن را در جای خود محکم و ثابت نگه دارید تا بتواند در مدت زمان زیادی فشار و وزن وارد شده را تحمل کند.

مراحل نصب Space Frame

نحوه نصب اسپیس فریم

  1. داربست را توسط بست به یکدیگر وصل میکنند.
  2. در اتصالات، پیچ ها بسیار مهم هستند و این نکته در اسپیس ها نیز حائز اهمیت است.
  3. با استفاده از طنابهای سیمی، پلاستیکی یا کنفی می توانید امنیت اسپیس فریم را بسیار بالا ببرید و مطمئن شوید که توسط این موارد ذکر شده مهار شده باشد.
  4. هنگام وزیدن باد از محکم بودن سازه اطمینان حاصل کنید.

انواع پوشش دهنده های داربست

در نصب، اگر بتوانید برای پوشش  (داربست نمایشگاهی – Space Frame) انتخاب درستی انجام دهید، می توانید امنیت سازه را در حد بالایی افزایش بدهید. به عبارت دیگر ارتباط مستقیمی میان پوشش این نوع داربست با امنیت آن وجود دارد. از پوشش دهنده هایی مانند: چادر، پوشش های فلزی، ایرانیت (پلاستیکی، فلزی، سیمانی یا سقف های کاذب) می توانید استفاده کنید. همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید با افراد خبره و ماهر در زمینه داربست بندی و نصب انواع مختلفی از داربست ها در این خصوص همکاری داشته باشید، میتوانید از طریق سایت فنی کارا نسبت به دریافت خدمات اجاره انواع داربست اقدام نمایید.

در تصویر زیر نوعی از اسپیس فریم با پوشش چادر را مشاهده میکنید.

پوشش با چادر در نصب اسپیس فریم

تحمل وزن در Space Frame

نصب و برپایی این سازه به تنهایی دارای اهمیت بالایی است. به این دلیل که این سازه را اگر بر طبق اصول و رعایت موارد گفته شده نصب کنید، نیمی از استحکام و دوام سازه را تامین کرده اید. اسپیس فریم یا همان داربست نمایشگاهی تحمل وزن بالایی دارد و همین امر باعث افزایش امنیت آن می شود. کاربرد شیشه سکوریت یا میرال و عوامل موثر بر قیمت آن چیست؟

در برخی موارد در هنگام نصب کردن داربست برای سازه های با وسعت زیاد و یا در مکان هایی که شلوغ هستند از پیچ های رول بولت برای مهار کردن و محکم ساختن سازه استفاده می کنند، که این تکنیک استحکام سازه را تا دو برابر افزایش می دهد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *