اصول لوله کشی و نحوه ی انجام آن

مرزوبوم ایالات متحده با اوضاع و احوال ضابطه های بی نظیر جدیدی که تاسیساتی ها ناچار به اجرای آن هستند , به دنبال گشایش میدان جدیدی در صنعت لوله کشی می‌باشد . در پروژه های نوسازی یکی از مساله اساسی و با اهمیت برای مهندسین لوله کشی , تعیین اسباب و اثاث درست برای تامین نیازهای هر واحد میباشد . چهت نیل بدین نقطه می بایست فهم و شعور جامعی از دو دسته شیر دارای اهمیت و منفرد داشته باشیم . لوله کشی چاه بازکنی و لایروبی چاه حشمتیه شرق تهران

شیرهای با اهمیت

شیرهای حساس ترموستاتیک بیشتر در ساختمان های تجاری به فعالیت می‌روند و به مقادیر آب متعددی نیاز دارا هستند . این شیرها آب خروجی از دیگ یا این که آبگرمکن را به دمای تحت تری تعدیل می کنند . به عنوان مثال یک شیر حیاتی در یک هتل یا این که یک سوئیت برای تعدیل آب ١٨٠ رتبه فارنهایت که از یک دیگ بیرون می توان به دمای حداکثر ١٤٠ مرتبه فارنهایت به فعالیت می‌رود . شیر حساس او‌لین شیری است که در سیستم به فعالیت می‌رود ; اگرچه که‌این شیر مصرف کننده را در قبال سوختن یا این که تاول زدن مراقبت نمیکند . به این دلیل‌که که‌این شیر در هنگام نصب بر روی یک رتبه حرارت معلوم تهیه می شود و منجر می شود که دمای آب محل ورود مطابق با دمای از پیشین طرح ریزی شده باشد . در بخش اعظمی از مورد ها شیر حیاتی در طبقه اولیه و یا این که طبقه همکف قرار می‌گیرد . یعنی تا حد قابلیت و امکان در حوالی منشا تامین آب گرم . هنگامی که دمای آب به وسیله شیر اساسی متعادل شوید با توکل بر سیستم گردش دوباره می توان از تامین دمای متبوع برای آب اطمینان حاصل نمود . مهندسین لوله کشی می بایست در مورد افت دمای حاصل از گردش دوباره , تمهیدات حتمی را در لحاظ بگیرند . در صورتی‌که سیستم حفاظت از گرما در سیستم نصب نشده باشد , دمای آب احتمال دارد تا ١٠٠ یا این که ١٠٥ مرتبه فارنهایت زیر بیاید چه بسا در شرایطی‌که شیر نخستین روی دمای ١٢٠ سکو فارنهایت تهیه شده باشد .

یک روش دارای اسم و رسم برای گرمایش آب در طول گردش ( Heat Tracing ) امروزه به روش جستجوی دما دوباره تبدیل شده‌است . بنابراین که آب بوسیله عبور پیوسته و دائمی از یک مسیر که به وسیله نوارهای داغی نوارپیچ شده‌است به طور ترموستاتیکی در دست گرفتن و گرم نگه داشته می شود . شیر کلیدی با به کارگیری از یک کدام از سه مکانیزم پایین آب را در اختیار گرفتن می نماید : موتور وکس , بی متال و یا این که لوله کاپیلاری ; که هر کدام از یک جور مختص ترموستات منفعت می‌برند . البته انگیزه مشترک هر سه ساخت آب با دمای اثبات میباشد . وقوف بدون نقص به چگونگی کارایی هرکدام از این سه مکانیزم برای عیب یابی و تعمیر این شیرها امری مهم به شمار میرود . لوله بازکنی تخت طاووس مرکز تهران

در شیر ترموستاتیکی با موتوروکس , یک پیستون تعدیل جریان را برعهده داراست . زمانی موتور وکس , تغییر تحول دما را شم نماید , پیستون در دست گرفتن کننده جابجا می شود تا جریان آب داغ را گشوده و یا این که بسته کند . با تکمیل نسل این شیر در صنعت ماشین که در جهت در دست گرفتن حداکثر دمای موتور به عمل می‌روند , شیرهای موتور وکس شیرهای قابل اطمینان , دراختیار و با قدمت طولانی به شمار میروند . لوله بازکنی مینی سیتی

در شیر کلیدی بی متال دو واشر فلزی با ضرایب انبساط متفاوت به یکدیگر چسبیده و به صورت فنری در آمده اند . هنگامی دمای آب تغییر میکند به به عبارتی نسبت صورت فنر تغییر میکند و موجب تکان کوچکی در هرمورد از واشرها می شود . این جنبش کوچک خویش موجب تغییر‌و تحول بزرگتری می شود که سبب می شود پیستون از جای خویش تکان کرده و جریان آب را در اختیار گرفتن کند .

پایانی جور شیر ترموستاتیکی از یک لوله کاپیلاری که با‌گاز پرشده است , سود می‌برد . در‌این حالت لوله با انبساط و انقباض خویش دما را تعدیل کرده و مسیر عبور آب را فراخ خیس و یا این که کوچکتر می‌کند . بدون اینکه چه جور ترموستاتی برای شیر در لحاظ گرفته می شود , لوله کش بایستی در هنگام نصب دمای شیر مهم را تهیه کند . دمای بخشها متعدد و بخشها مختص بوسیله آئین طومار های محلی لوله کشیمعین می شود , اگر‌چه محدوده دما فی مابین ١٠٠ تا ١٤٠ جايگاه فارنهایت میباشد ولی در بعضا بخشها دما حداکثر به ١٢٠ جايگاه فارنهایت می‌رسد .

طراحان بایستی فصل و مساحت ناحیه ای که در آن قرار دارا هستند را در لحاظ بگیرند . در ایالات شمالی ایالات متحده که دکای آب سرد تا ٤٠ جايگاه فانهایت افت می نماید , لوله کش بایستی شیر اساسی را برای دمای بالاتری تهیه کند . در ایالات جنوبی و بیابانها که دمای آب شیر قادر است تا ٨٠ مرتبه فارنهایت بالا رود , شیر حساس می بایست آب را به دماهای تحت تری محدود کند . زمانی دما تهیه شد , شیر حیاتی دمای آب تهیه می نماید .
حداکثر تغییر‌و تحول دما جهت دبی های بیش ازهشتاد گالن در دقیقههفتدرجه فارنهایت خواهد بود . برای شیرهای کوچکتر , بیشترین تغییر تحول دما کمتر خواهد بود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *