سیستم لوکشی در ساختمان قسمت دوم

از گزاره وظیفه های اجرا کننده در هنگام اجرای سیستم لوله کشی در فصل سوز‌و‌سرما نگهداری از لوله های پوشانده نشده در مصالح برعلیه یخ‌زدگی و پارگی احتمالی است لذا اجراکننده مکلف است بعداز اجرای سیستم لوله کشی و انجام آزمایش , آب کل سیستم را تخلیه کند و یا این که جهت انجام آزمایش از آب نمک با غلظت مشخص و معلوم مصرف شود تا در‌صورتی‌که آب در نصیب هایی از لوله باقی ماند قابلیت یخ‌زدگی آن کمتر شود . قابل ذکر است هنگام نصب امکانات و شیرآلات آب نمک مذکور از سیستم بیرون گردد . لوله کش

برای ساخت محلول آب نمک می بایست از نسبت وزنی به کارگیری نمایید . بطور نمونه : برای ساخت محلول ۲۳ % بایستی ۲۳۰ گرم نمک را در یک لیتر آب حل فرمایید .

با اعتنا به این‌که فشار آب درون سیستم گرمایش و سرمایش از کف زیر است , می‌توان برای آزمایش از هوا با فشار ۸ توشه هم به کار گیری نمود . لازم به ذکر است این آزمایش تنها برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف اجرا می‌شود . چاه بازکنی در بلوار امام گرگان شبانه روزی

آزمایش سیستم های لوله کشی

مقدمه

آزمایش سیستم لوله کشی یکی‌از مورد ها دارای اهمیت بعداز نصب بی نقص است تا شما از صدق رابطه لوله و اتصالات اطمینان حاصل نمائید .

با اعتنا به ساختار لوله های پلیمری و اخلاق انها مقابل موقعیت آزمایش و تاثیراتی که اختلاف دمای محیط و اب احتمالا روی نتایج آزمایش داشته باشد انجام آزمایش فشار مطابق حالت اعلامی اطمینان شمارا نسبت به انجام درست نصب بی نقص سیستم لوله کشی فراوان مینماید .

نکات شایان توجه گذشته از آزمایش

از فشار سنجی استعمال فرمایید که فشار MAX آن دست‌کم bar 1/0 باشد . فشار سنج را در پایین­ترین نقطه سیستم لوله کشی نصب کنید .

برای اتصال پمپ آزمایش به سیستم لوله کشی از شیر جدا و وصل مصرف شود تا بعداز وصال فشار به میزان متبوع پمپ از مدار جدا گردد .

اعتنا فرمایید آب مورد مصرف با محیط نیز دما باشند ( از آب سرد در تابستان یا این که از آب گرم در فصل‌زمستان استعمال نکنید و کارایی فرمایید محیط در طول آزمایش چه بسا المقدور در موقعیت اثبات دمایی باقی بماند ) . تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی دزاشیب شمال تهران

فراهم سازی آبگیری

از سفت بودن همه اتصالات دنده ای و پرسی و بسته بودن بقیه در پوشها اطمینان حاصل فرمائید .

سیستم را با آب منزه کاملاً لبریز کنید .

هوای سیستم را کاملاً تخلیه نمائید .

آزمایش مقدماتی

الف ) فشار سیستم را به ۱۵ bar برسانید ( ۵/۱ برابر حداکثر فشار کارکرد سیستم ) و ۳۰ دقیقه حوصله نمائید در صورتی‌که بعد از این بازه زمانی افت فشار کمتر از ۶/۰ bar باشد و هیچگونه نشتی مشاهده نگردد این تراز مورد تأیید است .

ب ) بعد از تأیید تراز الف به سیستم ۱۰ دقیقه استراحت دهید و مجدداً فشار سیستم را به bar 15 برسانید و ۳۰ دقیقه حوصله فرمایید درصورتی که بعد از این برهه زمانی افت فشار کمتر از ۶/۰ bar باشد و هیچگونه نشتی مشاهده نگردد این سطح مورد تأیید است .

آزمایش آخرین

فورا بعد از تأیید آزمایش مقدماتی و قبلی از این‌که سیستم قابلیت و امکان استراحت پیدا نماید فشار را مجدداً بهbar 15 برسانید . در‌حالتی که بعد از ۲ ساعت افت فشار کمتر از ۲/۰ bar باشد و هیچگونه نشتی در سیستم مشاهده نگردد آزمایش آخرین مورد تأیید است . لوله بازکنی منطقه میدان محسنی

نکات شایان توجه بعداز آزمایش

در حین بازه زمانی آزمایش سیستم مورد بازدید قرار گیرد تا عدم وجود نشتی در سیستم اطمینان حاصل گردد . فورا بعداز انجام آزمایش روی تمامی لوله ها با به کار گیری از ملات سبک پوشانده شود تا از جراحت دیدن آن ها خودداری گردد . در فصل سوز‌و‌سرما بعداز آزمایش با تخلیه آب مدار از یخ زدگی آب داخل سیستم دوری کنید . در صورت تغییر‌و تحول در سیستم لوله­کشی بایستی آزمایش مجدداً انجام گیرد .

فرم آزمایش فشار و بیمه طومار

مجریان با شخصیت می بایست بعداز اتمام لوله کشی نسبت به انجام آزمایش فشار مطابق حالت اعلامی در پشت بیمه طومار مبادرت و بعداز کامل شدن و مهر و امضا بیمه طومار آن را در اختیار صاحبکار قرار دهند .

الف ) مواقعی که اجرا کننده سیستم گرمایش از کف در روند ساخت ساختمان به اطلاع صاحبکار می رساند :
• سفارش می‌شود چارچوب همگی درها و پنجره ها نصب شده باشند .
• سفارش می‌شود پیشین از اجرای سیستم گرمایش از کف , عملیات گچ کاری انجام یافته باشد ( خوبتر است عملیات گچ کاری و گچ بری سقف کاملاً به اتمام رسیده باشد و عملیات گچ کاری دیوارها تا یک متر باقی مانده به کف سازه صورت گرفته باشد ) .
• عایقکاری سقف طبقه پایان با به کار گیری از عایق پلی اتیلن مشبک ( XPE ) به ضخامت ۳ سانتیمترالزامی است .
• ترجیحاً پیشنهاد میشود عایقکاری سقف طبقه پایان از پایین سقف صورت پذیرد البته در صورت عدم قابلیت میتوان سقف طبقه پایان را از روی سقف عایقکاری نمود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *