روزانه هزار تن نخاله ساختمانی در زاهدان تولید می شود/ 15 درصد نخاله ها غیر مجاز تخلیه می شود

زاهدان – خبرگزاری مهر : نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری زاهدان خاطرنشان کرد : روزمره بیش تر از یک هزار بدن نخاله ساختمانی در زاهدان ایجاد می شود که ۱۵ درصد این اندازه به طور غیر مجاز تخلیه می شود .  حمل نخاله در تهران
مثل احمد هاشمزهی در رای زنی با مهر اظهار داشت : به مراد سوق دهی نخاله های ساختمانی ستادی با تیتر خاک و نخاله از سال ۱۳۸۹ در شهرداری زاهدان تاسیس شده است که به طور شبانه روزی بر مراحل تخلیه نخاله های ساختمانی در مکان مجاز محاسبه داراست .

او بابیان این‌که ۱۵ درصد نخاله های ساختمانی به وسیله خاطیان بدور از دیده ناظران شهرداری و به طور غیر مجاز در حوالی شهر زاهدان تخلیه می شود اظهار داشت : بازرسان شهرداری با گشت زنی در این سو در صورت مشاهده تخلیه نخاله ساختمانی در غیر از محدوده مجاز نسبت به معرفی خاطیان به مراجع قضایی مبادرت می نمایند .

هاشمزهی اظهار کرد : به دلیل تخطی تنی چند از شهروندان و صاحبکار ها در تخلیه نخاله های ساختمانی در حومه شهر لذا شهرداری زاهدان با همیاری فرمانداری و سود گیری از خودرو آلات سنگین وزن هر سه ماه یک توشه نسبت به پاک سازی کناره شهر زاهدان مبادرت می نماید . شهرداری می بایست به ساماندهی نخاله های ساختمانی مبادرت نماید

او ادامه اعطا کرد : برای حل این اختلال مقرر شده‌است تا اشخاصی که پروانه ساختمانی اخذ می نمایند از روش بخش سری از مخازن دفع نخاله به کار گیری کرده و پیمانکار بعد از لبریز شدن مخازن نسبت به تخلیه آن در محدوده مجاز مبادرت نماید .

او با اشاره به این که نخاله های ساختمانی می بایست در کیلومتر ۱۵ جاده میرجاوه دفع شود افزود : در صورت مشاهده تخلیه نخاله در بقیه محدوده و لبه شهر خاطیان به ۵ هزار تا ۱۰میلیون ریال و برای نوبت دوم به دو برابر بها اول جریمه میشوند .

بحران تخلیه نخاله در کناره رودخانه اورین بررسی می شود

در پی گرد هم آیی دعوا تخلیه غیرقانونی نخاله ها و ضایعات ریخته گری در لبه رودخانه اورین مورد بررسی قرار گرفت , مدیریت سازمان مجاهدت و کشاورزی شهرستان قدس , اذعان کرد : بعد از پیگیری هایی که انجام شد , مشخص و معلوم شد که‌این ضایعات از ۱۵ سال پیش در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مکعب در لبه رودخانه اورین ریخته شده‌است .

سید حامد امیرآبادی زاده افزود : جمعی از باغداران داعیه کرده بودند که‌این ضایعات موجب کم آب شدن گلشن های آنان شده که با مثال گیری و انجام تست های گوناگون معلوم شد که کم آب شدن درختان هیچ ارتباطی با این ضایعات ندارد .

وجود عنصرها فلزی سنگین وزن در نخاله های تخلیه شده در اطراف رودخانه اورین

نائب رئیس محیط زیست انسانی سازمان کل محیط ریست استان تهران , اظهار کرد : در آزمایشاتی که از ضایعات ریخته شده در اطراف رودخانه اورین به کار آمده فلزات سنگینی مشاهده شده‌است که خطرناک می‌باشند .

عزیز عبدل زاده افزود : اما تخلیه ضایعات در شهرستان قدس متوقف نشده است و حتی‌د‌ر شب پیشین هم سه کامیون نخاله های خویش را در ناحیه تخلیه کرده اند , با اعتنا به خطرناک بودن عنصرها فلزی سنگین وزن موجد در‌این ضایعات مسئولان شهرستانی بایستی با عواملی که‌این تخلیه ها را انجام می دهند برخورد دور از شوخی نمایند . جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

در‌این ارتباط نائب رئیس کارها عمرانی استاندار اعلام‌کرد : بحران تخلیه غیررسمی نخاله و ضایعات در استان تهران کلیه گیر است و در تمام شهرستان ها دیده میشود که بایستی یک استراتژی صحیح برای پرهیز از این مبادرت غیر رسمی پباده سازی شود .

نخاله های ساختمانی در همدان دردسر ساز شد/ آشغال دزدها مجال را غنیمت شمردند

همدان – خبرگزاری مهر : با دقت به این‌که با ارتقا ساختمان سازی و همینطور بهسازی روستاهای همدان نخاله های ساختمانی در شهر روز آپ تو دیت توسعه می‌یابد هیچگونه تدبیری در‌این ارتباط بوسیله ارگانهای ذیربط بخصوص شهرداری اندیشیده نشده و نخاله های ساختمانی در همدان دردسر ساز شده‌است .
به نقل از خبر نگار مهر , با وجود مشکلات جانور در شهرستان همدان درباره با گردآوری و دفن نخاله های ساختمانی و آشغال های شهری فقدان محل دفن مطلوب در شهر جای تاءمل داراست .

وجود نخاله های ساختمانی در فضای شهر و همینطور گردآوری آن‌ها در جاده های اطراف همدان که در هر محل و مکان خلوتی تخلیه می شود علاوه بر ساخت مشکلات بهداشتی سبب ساز تولید چشم انداز نامناسبی هم می شود که با اعتنا به توریستی بودن شهر همدان مضاعف نا مطلوب است .

در این مسیر در کمیته سامان دهی نخاله های ساختمانی که صبح روز جاری در فرمانداری همدان تشکیل شد هم مطالبی تیتر شوید .

درین گرد‌همایی ابلاغ شد که جاده شورین همدان در حالا حاظر فقط نقطه تخلیه آشغال در شهرستان همدان است که جوابگوی سیل عظیم آشغال های شهری و همینطور نخاله های ساختمانی تولید شده در شهر نیست .

از آنجایی که مکان قابل قبولی برای گردآوری و دفن آشغال های شهری و نخاله های ساختمانی در شهرستان همدان نیست کامیون های حمل آشغال این نخاله های را در هرجا و مکان خلوت جانور در جاده های روستایی و حاشیه ها شهر تخلیه می نمایند .

این درحالیست که مدیریت دلیل اداره رئیس پسماند شهرداری همدان از وجود ۲۰۰ کامیون حمل آشغال و همینطور چهار اکیپ فعال گشت زنی در شهر حکایت می نماید .

از سمت دیگر روستاهای حاشیه ها شهر همدان چه بسا توانا به دفن آشغال های ساخت شده روستای خویش هم نیستند .

حاضر نبودن شهر دار همدان درین گرد‌همایی امری است که خویش توشه دیگر کناره ساز شد بطوریکه فرمان‌دار همدان هم اظهار نارضایتی کرده و بیان کرد : شهر‌دار آنقدر مشغولیت دارااست که در هیچ یک از جلسات فرمانداری کمپانی نمیکند بطوریکه گویی حتی‌در شهر نیست .

در‌این گردهمایی علاوه بر حضور نیافتن شهر‌دار نماینگان او هم حضور نداشتند . حمل نخاله در تهران

همینطور علاوه بر فرمان دار دیگران نماینده از سازمانهای گوناگون هم همت شهرداری و همینطور اداره بازیافت شهرداری را پایین سئوال برده و نارضایتی خویش را درین ارتباط نشان دادند .

محل دفن فعلی آشغال مشکلاتی را برای ساکنین این ناحیه ساخت نموده است

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *