روز جاری در دیجی تعمیرگاه قصد داریم طریق جستن سوکت ( C , R , S ) را در کولر گازی بیابیم این کار به دلیل جایگزاری صحیح سوکت ها برای فعالسازی کمپرسور مضاعف کلیدی بوده که در صورت جابجا زدن این سوکت ها به کمپرسور سبب ساز سوختن کمپرسور خواهد شد برای اینکه شما بتوانید سیمپیچ رانینگ ( R ) آغاز ( S ) و مشترک ( C ) را در کمپرسور کولرگازی پیدا فرمائید میتوانید به روشهای تحت این کار را انجام داده که پروسه آن به شرح پایین است . سرویس کولر گازی آموزش پیدا کردن پایه های ( C
فهرست مطالب:
تست کمپرسور جهت مطمئن شدن از سالم بودن آن
۱ – پیشین از استارت هر کاری می بایست برق سیستم را کاملاً انقطاع فرمائید و از جدا بودن آن مطمئن گردید
۲ – بایستی سیستم را بررسی فرمائید و مطمئن گردید که اورلود سیستم عملنکرده باشد برای این کار بایستی با دست کمپرسور را لمس نمایید و از سرد بودن آن مطمئن گردید زیرابه عامل این که اورلود بر روی مسیر مشترک یا این که C بستهشده باشد در صورتی فعالیت نماید این مسیر را جدا میکند
۳ – می بایست از تندرست بودن سیمپیچ مطمئن گردید برای این کار بایستی رابطه تکتک سوکت ها را با بدنه کمپرسور برسی فرمایید و مطمئن گردید که هیچکدام از این سوکت ها به بدنه روش ندارد در صورتیکه غیرازاین باشد کمپرسور سوخته و نیاز به بده بستان دارااست و اینکه کلیه این سوکت ها می بایست به نیز راه و روش دهند
روش به دست آوردن رانینگ , استارت و مشترک کمپرسور ( C , R , S )
بعدازاینکه از تندرست بودن کمپرسور مطمئن شدید بهوسیله اهمتر هر سه سوکت را دوبهدو نظیر صورت تحت به نیز با مشقت اهمسنج آمپرمتر میزان می گیرید پس از آزمایش دوبهدو تمام سوکت ها سه تا به دست میاوریم نظیر تصویر تحت .
پیدا کردن سوکت رانینگ کمپرسور
بهوسیله اهممتر دوبهدو پایههای کمپرسور را اهم گیری می کنیم بزرگترین عدد مرتبط با مقاومت فی مابین دوپایه R , S است درنتیجه شالوده مانده اساس مشترک یا این که به عبارتی سوکت C است پس از به چنگ آوردن مبنا مشترک ( C ) آن را با دوپایه دیگر یکبهیک اهم گیری می کنیم آن پایهای که مقاومتش با مبنا مشترک کمتر است سیمپیچ کلیدی یا این که به عبارتی ( R ) است و آن پایهای که مقاومتش با مشترک بیشتر است سیمپیچ شروع یا این که به عبارتی ( S ) است .
قابل ذکر است که در بیشتر کمپرسورها شما دو نماد MAIN , و SUB را مشاهده می کنید که در اختصار سیمپیچ ( C – R ) را سیمپیچ اساسی یا این که ( MAIN ) و سیمپیچ ( C – S ) را سیمپیچ کمکی با ( SUB ) اسم گزاری مینمایند .
فراگیری تعویض کمپرسور اسپیلت ( کولر گازی ) جلسه سوم
طریق بده بستان کمپرسور کولر گازیشستن سیکل کولر گازی توسط ازت قبلی از یادگرفتن بده بستان کمپرسور اسپیلت
نوبت به شستشوی سیکل کولر گازی می رسد شما می بایست همه سیکل کولر گازی را قبلی از نصب کمپرسور شستشو داده تا از کیپی و کثیف بودن آن مطمئن گردید چون علت فساد یا این که سوختن بیشتر کمپرسورها فاسدشدن روغن به عارضه ها گوناگون است ( نصب نکردن تله روغن وکیوم نکردن و … ) که سبب ساز کیپی در نقاط متفاوت شیر برقی شده و سبب ساز سوختن کمپرسور میشود این روغن فاسد در تمام سیکل پخششده و گهگاه به نصیب الکترونیکی کمپرسور راه و روش پیدا مینماید که فراوان سیاه شده که اصطلاحاً لجن میگردد . علت آبریزش کولر گازی ( اسپیلت ) چیست؟
شما از دو راه قادر به شستشو سیکل هستید
راه اول شستن سیکل کولر گازی ( اسپیلت ) با ازت
اینشیوه که یکراه علمی و جهانی است که در همگی جای عالم برای شستشوی سیکل تهویه مطبوع از آن به کارگیری میگردد شستن سیستم با ازت است که بهوسیله فشار بالای ازت سیستم را از هرگونه روغن فاسد خالی میکنیم این شایسته ترین راهی است که شما از تندرست سیستم خویش مطمئن می شوید
راه دوم شستن سیکل کولر گازی با گاز R22
این را ه اگر چه که اصلاً رویکرد صحیح و اصولی نیست و در صورت عدم تحمیل بههیچوجه پیشنهاد نمی شود شستن سیستم بهسرعت R22 است البته در صورتیکه ناچار بدین کار گردید انجام آن برای سیستم از انجام ندادن آن خوب تر است
حال چرا سیکل کولر گازی را نباید با گاز R22 شست ؟
شما به سه دلیل نباید سیکل کولر گازی را با گاز R22 شستشو دهید
این گاز برای محیطزیست زیان آور بوده و با این کار اندازه قابل توجیهی از آن در سیستم رها خواهد شد
اثر پاککنندگی آن مثل ازت نبوده و سیستم را بهکلی منزه نخواهد کرد
ازلحاظ هزینه به مقرون صرفه نیست
نکته دوچندان با اهمیت و حیاطی : گذشته از آغاز به شستن سیستم حتماً و حتماً و حتماً این فراگیری را بخوانید ممکن است معاش شما هم درخطر باشد
آموزش شستن سیکل کولر گازی به وسیله ازت
به آموزش برمیگردیم هنگامی که سیستم گشوده است و کمپرسور روی کار بسته نشده است می توانید یکبار مبادرت به شستن سیستم پنل داخلی ولولههای آن کرده و یکبار مبادرت به شستن کندانسور ولولههای بیرونی فرمائید .
برای این کار بایستی یک مغزی و والف به راز لوله رفت وصل کرده و کپسول ازت را به آن متصل فرمایید و با گشودن ازت و وارد آوردن فشار به سیستم همه روغن مو جود در پنل داخلی از لوله رجوع بیرون شود اعتنا داشته باشد کهاین کار را چند دفعه هر توشه باکم و بسیار کردن فشار ازت انجام دهید تا کاملاً روغن لجن شده خارج کشیده شود
پس از شستشوی سیکل داخلی نوبت به کندانسور میرسد که شما می توانید با وصل کردن گاز ازت به کندانسور مثل شستن اواپراتو فعالیت فرمائید با این تفاوت که فشار کمتری برای شستن سیکل کندانسور ضروری است
آموزش شستن سیکل با گاز R22
همانطور که در ابتدا اشاره شد این روش سفارش نمیشود و صرفا برای بالا بردن داده ها شما گفته خواهد شد دراین روش تمام روند نظیر روش شستن سیکل با ازت انجام می شود با این تفاوت که شما می بایست یک بطری توزن تهیهکرده و گذشته از شستن سیکل در سیکل بیش تر فرمایید
به دلیل فشار کمگاز R22 نیاز است که توزن تا حدودی روغن را حل کرده تا در بیرون شدن آن تصریح شود