عوامل موثر در کاهش راندمان کولر آبی ؟

سه دلیل ذیل بیشترین تاثیر را در کاهش دمای ساخت شده بوسیله کولر آبی رنگ دارا هستند :

دمای هوای مربوط در درون ساختمان
رطوبت نسبی هوای محل ورود بوسیله کولر به ساختمان
دمای هوای کم آب در بیرون از ساختمان
کولر آبی‌رنگ اعم از خنک کننده های هوایی است که فعالیت ایجاد رطوبت را انجام میدهد و به همین بهانه بایستی قوانینی آماده شود تا پوشال ها همواره تر و یا این که مرطوب باشند . اگر چه کولر های آبی‌رنگ گونه های مختلفی دارا هستند و همه گیرترین آن‌ها گونه پرتابلی یا این که سیار و جور هوایی است البته غرض ما از کولر آبی رنگ در‌این مقاله کولر های آبی رنگ اثبات هوایی می‌باشند . سرویس کولر آبی تهران

این جور از کولر ها معمولا بصورت اثبات بر روی نقطه ای از ساختمان که پیش از این به وسیله مهندسین نقشه کش ساختمان پیش گویی شده ساکن می گردند . همه گیرترین نقطه برای استقرار و نصب کولر آبی رنگ پشت بام است اما با این وجود نصب کولر آبی رنگ در حیاط , حیات خلوت و یا این که پشت پنجره نیز انجام می شود .

روش محاسبه گنجایش کولر آبی رنگ

کولر های آبی‌رنگ بسته به متراژی که میخواهند خنک نمایند می بایست تعیین شوند و به همین منظور نیز در گنجایش های متعدد هوا دهی ساخت میگردند . در پایین مثال ای از طرز میزان گیری و محاسبه حجم کولر آبی‌رنگ را میبینید :

محاسبه حجم کولر آبی‌رنگ

اندازه هوا دهی کولر آبی‌رنگ را بر پایه ی یکی تجاری محاسبه می نمایند .

لذا او‌لین پارامتر برای نصب کولر آبی‌رنگ گزینش میزان هوا دهی موردنیاز کولر است . برای این مراد میتوانید از دو گزاره پایین برای این فعالیت به کارگیری فرمائید :

برای انتخاب میزان هوادهی کولر آبی رنگ می بایست از فرمول ذیل استعمال شود :

cfm=v/n

V = حجم فضایی که نیاز است خنک شود بر حسب فوت مکعب تعمیر کولر گازی تهران

N = تعداد دفعات بده بستان هوای اتاق در هر دقیقه

ساختمان کولر آبی‌رنگ

دو‌مین مورد برای نصب و فعال‌سازی کولر آبی رنگ آشنایی قطعات داخلی کولر آبی‌رنگ هست .

هر کولر آبی‌رنگ دارنده چند اجزا مکانیکی و تعدادی اجزا الکتریکی است .

درباره ی اجرا مکانیکی و اکتریکی کولر آبی رنگ در مقاله ای جدا توضیحات کافی ارائه شد که می‌توانید بر روی اجزا کولر آبی‌رنگ کلیک و مطالعه فرمائید .

نحوه عمل کولر آبی رنگ

کولر آبی‌رنگ به وسیله یک کلید سه منظوره در اختیار گرفتن می شود . این سه کلید برای روشن و خاموش کردن , فعال‌سازی پمپ آب و نهایتا به دور کم و دوچندان کولر استعمال میگردند که در مقاله ای مستقل راجع‌به کلید کولر آبی‌رنگ توضیحات کافی آورده شد و با کلیک بر روی راهنمای نصب کلید کولر آبی‌رنگ میتوانید مطالعه فرمایید .

زمانی کلید پمپ را فشار می دهید پمپ آغاز به مکش آب از کفی تشتک کولر می نماید و بوسیله شیلنگ ها و آب ریز ها اب را بر روی پوشال ها جهت دهی می نماید . بعد از چندین لحظه پوشال ها به طور کامل تر می گردند .

هنگامی پروانه کولر به تکان در بیاید هوای خارج و محیط اطراف کولر از در میان پوشال ها وارد محیط کولر می گردند و پاره ای از آب و یا این که خیسی پوشال ها را تبخیر می نمایند . در سود رطوبتی تولید و این رطوبت با باد پروانه خنک و در جهت اتاق سوق‌دهی می شود . مقایسه کولر آبی با کولر گازی از لحاظ مصرف برق و مشکلاتشان

درحال حاضر نوبت به فعال سازی و نصب کولر آبی‌رنگ می‌رسد .

برای نصب کولر آبی رنگ به ترتیب تحت فعالیت نمایید :

ساخت یک شاسی کولر

مدام به یاد داشته باشید که کولر آبی‌رنگ را بایستی بر روی یک شاسی قرار دهید . چون به دلیل قرار به چنگ آوردن رمز ریز در تشتک کولر , بر آمدگی راز دنده و مهره راز ریز کولر , بضاعت و توان تخلیه آب بصورت مناسی و مسافت داشتن دهانه شبکه توزیع هوا از کف بام یا این که محل نصب بایستی این شاسی تنظیم شود . شاسی نصب کولر آبی‌رنگ بسته به شرایط کولر بایستی تنظیم شود و به همین جهت مدل فراهم آن در بازار جان دار نیست .

شما می بایست ابتدا محل نصب کولر ابی را برآورد کرده و شاسی را متناسب با مدل نیاز خویش پباده سازی فرمائید . برای ساخت شاسی می بایست از دو گونه نبشی مصرف شود . نبشی های اساس بایستی از گونه قوطی مثل باشند و نبشی های محل قرار دریافت کردن کولر بایستی از دسته ۹۰ مرتبه یا این که حاشیه دار باشند تا کولر داخل آن قرار بگیرد .

حمل کولر آبی‌رنگ

برای نصب کولر آبی رنگ بایستی آن را به محل نصب کولر آبی‌رنگ حمل کرد . معمولا برای حمل کولر آبی‌رنگ چنانچه کولر در طول فراوان باشد از بالا بر و یا این که در صورت قابلیت و امکان از بالا بر استعمال می شود . البته در حالتی که هیچ یک از این موردها دردست کمبود خوب تر است قطعات کولر را گشوده و از نیز جدا فرمائید و بعدا به محل نصب کولر آبی‌رنگ آورده و در انجا مجدد راز نیز فرمایید .

ابدا برای حمل کولر آبی رنگ آن را با دست حمل نکنید . اجزا و قطعات کولر گازی خودرو و نحوه کارکرد آن

سطح کردن کولر آبی‌رنگ در محل نصب کولر آبی‌رنگ

عالی اکنون که شاسی مهیا شده و کولر را به محل نصب کولر آبی‌رنگ آورده و راز نیز کردید و یا این که قرار دادید می بایست از سطح بودن کولر آبی رنگ اطمینان داشته باشید .

برای این‌که اطمینان یابید که کولر در محل نصب کولر ابی به صحت و مرحله قرار گرفته است از یک سطح به کار گیری نمایید . صاف بودن و سطح بودن کولر در جریان و ثبات کارایی کولر تاثیر بسزایی داراست .

اتصال کولر آبی رنگ به شبکه

برای این‌که دهانه خروجی کولر آبی‌رنگ را به شبکه کولر اتصال دهید رویه های متعددی موجود است . شایسته ترین این روش ها که همه گیرترین آن‌ها نیز می باشد عبارتند از :

با به کارگیری از برزنت و چسب منحصر به فرد نوعی شبکه نرم ساخته و کولر را به دهانه شبکه اتصال دهید :

برای به کارگیری از برزنت تحت عنوان شبکه نرم بایستی دهانه کولر با دهانه شبکه در یک خط بی واسطه قرار گرفته و نهایتا ۳۰ سانتی متر با نیز مسافت داشته باشند و بعد از آن با چسب های اختصاصی برزنت را اتصال می دهند .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *