همیاری مردمان در اجرای برنامه های گوناگون اجتماعی , زیست محیطی و بهداشتی , منجمله رئیس پسماند از کارداران موثر در اجرای درست و کاهش هزینه ها و همینطور نهادینه شدن فرهنگ و تمدن درست برخورد مردمان با پسماندها اعم از تفکیک در مبدا و مراقبت هر چه بیشتر بهداشت محیط زیست هست . از این رو تمدن سازی و فراگیری همگانی شهروندان از حق تقدم ویژه ای شامل است . حمل نخاله ساختمانی شمال تهران
فهرست مطالب:
اداره مدیر پسماند , فراگیری ها و فرهنگ وتمدن سازی را برای گروههای گوناگون جامعه انجام میدهد :
۱ – معلمان و مربیان بهداشت و تربیتی مدرسه ها و متوسطه ها ۲ – علم آموزان ۳ – مدیران , کارشناسان و نیروهای خدماتی اداره ها و اداره ها ۴ – نمازگزاران در مساجد , اعضای شورا و بسیج محله ها ۵ – خانمهای منزل دار ۶ – صنف ها متفاوت ۷ – مخاطبین متفاوت در تمدن سراها
همینطور عصر های آموزشی برای مخاطب های یگانه مشتمل بر : زمان آموزشی ویژه مسئولین و پرسنل اداره ها بازیافت بخش ها ۲۲ گانه شهرداری تهران , عصر آموزشی ویژه یادگرفتن گران طرح تفکیک در مبدا , عصر آموزشی ویژه معاونین , مدیران و کارشناسان شهرداری های بخش ها و زمان آموزشی ویژه کارمندان کارمندان واحدهای گوناگون اداره برگزار میگردد .
ارائه فراگیری های همگانی و ارتقا مرحله فرهنگ و تمدن و دوراندیشی شهروندان کم کم منجر کاهش میزان ایجاد پسماند و صرفه جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی ایجاد ارتقاء خواهد یافت کهاین دستور به نوبه خویش منجر کاهش هزینه ها , اعم از حمل و نقل پسماندها , خواهد شد . نخالههای ساختمانی در نهاوند بهصورت روزانه جمعآوری می شود
با اعتنا به تنوع بسیار ابزار و روش های نوین آموزشی , عملکرد شده با به کارگیری باصرفه از آنها , متناسب با گروههای مخاطب از طریق ها و ابزار یگانه و کاربردی مجموعه انگیزه استعمال شود . براین اساس که برای تیم کارشناسان , معلمان و اساتید از همایش ها , میزگرد ها و کارگاه های آموزشی ویژه با موضوعات تخصصی و برای گروههای مخاطب میان کودک ها و نوجوان ها از کتابچه های مصور رنگی با مفهوم ها و مفاهیم معمولی و جالب آموزشی و در مواردی از نمایشگاهها , مراسم , جشنوارهها و مسابقه ها به کارگیری گردد . برای صنف ها , اداره ها , شرکت ها و موسسه ها از پوستر و بروشورهای متنوع آموزشی و با اعتنا به گسترده و فراگیر بودن صدا و سیما در یادگرفتن های همگانی و مخاطب های متعدد این رسانه در تراز گسترده با ساخت و پخش گونه های تیزرهای آموزشی کوتاه و فیلم های مستند آموزشی , برنامه های علمی ویژه و . . . به کار گیری نمود .
انجام برنامه ها و مراسم آموزشی در مرکزها همگانی از قبیل فرهنگ وتمدن سراها , بوستان ها و . . . اعم از برنامه های آموزشی و آگهی این اداره است .
فراگیری های همگانی برای ارتقاء دور اندیشی و علم شهروندان و تغییرو تحول دیدگاه و ارتقاء فرهنگ و تمدن مردمان سبب ساز برخورد درست آنها با پسماندها و کاهش ایجاد پسماند , تفکیک و دفع درست آنها و در غایت بهبود محیط زیست شهری و بهداشت همگانی میشود .
خلاصه برنامه های آموزشی در جهت تمدن سازی و توسعه و گسترش طرح تفکیک پسماند در منبع
برنامه های آموزشی
۱ – مدارس – مقطع پیش دبستانی
۱ – ۱ – توزیع CD کارتون
۱ – ۲ – توزیع کتاب فراگیری رنگ کردن با انگیزه آشنایی پسماند خیس وخشک , ناوگان گردآوری , مخازن ذخیره سازی
۱ – ۳ – برگزاری نمایش زنده بشاش آموزشی با مفاهیم مدیر پسماند و تفکیک از مبدا
۱ – ۴ – به کار گیری ازگروه نمایشی اتوبوس بازیافت
۱ – ۵ – برگزاری مسابقات نگارگری با مضمون ها زیست محیطی و اهدا جوایز ( طرح )
۱ – ۶ – تنظیم و توزیع جورچین های آموزشی
۱ – ۷ – تهیه و تنظیم و توزیع بازی ها وسرگرمی های آموزشی
۱ – ۸ – استقرار مخازن ویژه تفکیک پسماندهای کم آب با انواع جالب کودکانه
۲ – مدرسه های – بازه زمانی دبستان
۲ – ۱ – تنظیم و توزیع بروشورهای آموزشی ویژه تیم سنی زمان ابتدایی
۲ – ۲ – فعالسازی تشکل های علم آموزی ( حامیان بازیافت , یاوران بازیافت , شهردار مکتب و . . . )
۲ – ۳ – برگزاری سخنرانی آموزشی همراه با طرح سوال و اهدا جوایز
۲ – ۴ – اجرای طرح زنگ بازیافت ضمن توزیع انبان های آبی رنگ و اخذ انبان های آبیرنگ دربردارنده پسماندخشک از علم آموزان در یکی روز ها هفته با خط مش آموزشی و اجرایی ضمن هماهنگ شدن با فراگیری وپرورش حیطه
۲ – ۵ – اجرای تیم هنری آموزشی و برگزاری مسابقه و اهدا جوایز
۲ – ۶ – اجرای طرح تور بازیافت بازدید علم آموزان به همراه پدر و مادر ازغرفه , پایانه , بوستان بازیافت و راس یادگرفتن بازیافت حوزه
۲ – ۷ – تهیه و تنظیم و توزیع CD , کتابچه های آموزشی و پوستر در مدرسه های
۳ – شهرک ها و مجتمع های مسکونی
۳ – ۱ – فراگیری به سرایداران مجتمع های مسکونی
۳ – ۲ – تحویل مخازن ویژه تفکیک پسماندهای کم آب به خانوارها
۳ – ۳ – تحویل مخازن ویژه تفکیک پسماندهای کم آب به هییت مدیره مجتمع های مسکونی جهت استقرار در محوطه مجتمع
۳ – ۴ – فراگیری صورت به صورت کلیه خانوارهای مستقر درمجتمع ها و شهرک ها
۳ – ۵ – فراگیری هییت مدیره شهرک ومجتمع با صادر شدن گواهینامه مدیر پسماند
۳ – ۶ – معرفی طرح با تهیه و تنظیم وتوزیع بروشورآموزشی
۳ – ۷ – استقرار غرفه های گردآوری پسماندهای کم آب در محوطه و فضای مطلوب در شهرک در صورت قابلیت
۴ – اداره ها و موسسه ها
۴ – ۱ – فراگیری صورت به رخ ویژه صنوف
۴ – ۲ – توزیع مخازن ویژه گردآوری پسماندهای کم آب
۴ – ۳ – برگزاری کلاس آموزشی متناسب با هر صنف و کارشناسان اداره ها ذیربط
۴ – ۴ – استقرار مخازن پسماندخشک در کنار مخازن پسماند خیس برای راسته های تجاری ایزوگام کار در تهران
۴ – ۵ – برگزاری همایش های آموزشی جهت مدیران و کارشناسان اداره ها گوناگون
۴ – ۶ – توزیع بروشور و پوستر با مفاهیم آموزشی جهت اداره ها و صنفها
۵ – شهروندان
۵ – ۱ – فراگیری صورت به صورت
۵ – ۲ – ارائه کد اشتراک
۵ – ۳ – توزیع انبان های آبی و مخازن کارتون پلاست
۵ – ۴ – توزیع سی دی های آموزشی مركز دفن و پردازش پسماندهای عمرانی و ساختمانی
۵ – ۵ – مراجعه خودروهای گردآوری به همرام یادگرفتن گران به درب منازل و تحویل به دست آوردن پسماندهای