قوانین تخلفات شهری قسمت چهارم

قوانین :

بند ۲۰ ماده ۵۵ ضابطه شهرداریها :

دوری از ساخت و تأسیس همه اماکن که به گونه ای از موجب پیدایش مزاحمت برای ساکنین با مخالفت اصول بهداشت در شهرها است اعم از وظیفه های شهرداری است . شهرداری موظف است از تأسیس کارخانه ها , کارگاه ها , گاراژهای همگانی , تعمیرگاه ها , فروشگاه ها و همینطور مراکزی که مواد محترقه میسازند و اصطبل و گاو و گوسفندان و مرکزها دامداری به صورت کلی تمام شغل ها و تمام کسب هایی که ساخت مزاحمت و هرج و مرج می نمایند یا این که ایجاد دود و یا این که عفونت و یا این که تجمع حشره‌ها و جانوران کند دوری نماید و در تخریب کوره های خشت و گچ و آهک پزی و گرمابه حمام های همگانی که مخالف بهداشت است مبادرت کند و با بررسی و حفظ در وضع و اوضاع دودکش های اماکن و کارخانه ها و وسایل نقلیه که عمل کردن آن ها دود ساخت می نماید از کثیف شدن هوای شهر دوری کند و هر گاه تأسیسات مذکور فوق قبلی از ثبت این ضابطه بوجود آمده باشد آن‌ها را تعطیل نماید و در صورتیکه واجب شود آنها را به بیرون از شهر انتقال دهد .
تبصره :

شهرداری در امر تعطیل و تخریب به بیرون از شهر موظف است مراتب را ضمن دادن مهلت قابل قبولی به صاحبان آن‌ها بیان کند و در شرایطی‌که صاحب و مالک ملک به لحاظ شهرداری گلایه مند باشد بایستی ظرف قریه روز اعتراض خویش را به کمیسیونی مرکب از سه نفر که از سمت شورای اسلامی شهر گزینش خواهند شد تسلیم نماید , رأی کمیسیون قطعی و حتمی الاجرا است . هر گاه رأی کمیسیون مبتنی بر تأیید لحاظ شهرداری باشد و یا این که صاحب و مالک ملک در موقع اعتراض نکرده یا این که در مهلت مقرر شخصاً مبادرت نکند شهرداری توسط مأمورین خویش رأساً مبادرت خواهد نمود .  حمل نخاله ساختمانی مرکز تهران
۸ – زمین های بایر , بناهای مخروبه و نصفه تمام بلاتکلیف انتقال نخاله‎های هزارپیچ به توسکستان دردسر‌ساز شد

بلاتکلیف گذاشتن زمین یا این که بناهای مخروبه و نامناسب با زایمان و یا این که نصفه تمام که منافی با اصول بهداشتی و زیبایی شهر باشد از سایر مثال های متفاوت شهری است .
استراتژی :

مالکین بناهای مخروبه بایستی که در اسرع وقت ضمن مراجعه به شهرداری با دریافت نقشه تصویب شده و نظریه شورای متشخص اسلامی شهر نسبت به اجرای ماده ۱۱۰ مبادرت کنند .
مالکین زمین های بایری که محل تخلیه آشغال یا این که ضایعات و نخاله های ساختمانی شده‌است بایستی در اسرع وقت جهت اطلاع از چگونگی شرایط زمین به شهرداری حوزه‌ مراجعه و طرح نقشه تصویب شده را جهت اجرای ماده ۱۱۰ دریافت کنند .
مالکین ساختمان های نصفه تمام و رها شده هم باید در اسرع وقت ضمن هماهنگ شدن با شهرداری نسبت به نماسازی و اتمام ساختمان های خویش طبق ماده ۱۱۰ مبادرت کنند .

ضوابط :

ماده ۱۱۰ ضابطه شهرداری ها :

نسبت به زمین ساختمان های مخروبه و نا مناسب با زایمان و یا این که نصفه تمام بنا شده در محدوده شهر که در خیابان یا این که کوچه و عرصه قرار گرفته و منافی با عصمت و پاکیزگی و زیبایی شهر یا این که موازین شهرسازی باشد . شهرداری با ثبت شورای شهر میتواند به صاحب اخطار نماید منتهی ظرف ۲ ماه به ساخت نرده یا این که دیوار یا این که تجدید بنا آن که مطابقت با نقشه تصویب شده شورای شهر باشد مبادرت نماید در‌صورتی‌که صاحب و مالک مسامحه و یا این که امتناع کرد شهرداری می‌تواند به مراد تأمین لحاظ و اجرای طرح تصویب شده شود در قضیه زیبایی و پاکیزگی و شهرسازی هر جور اقدامی را که واجب بداند معمول و هزینه آن را به طولانی تر صدی قریه از صاحب و مالک یا این که متولی و یا این که متصدی موقوفه اخذ کند . در این باره صورت اکانت شهرداری بدواً به صاحب و مالک بیان می شود در‌حالتی که که صاحب ظرف پانزده روز از مورخ بیان به طور اکانت شهرداری اعتراض نکرد , صورت اکانت قطعی تلقی می شود و هرگاه صاحب ظرف مهلت مقرره اعتراض کرد مسئله به کمیسیون مذکور در ماده ۷۷ ارجاع خواهد شد . صورت اکانت هایی که مورد اعتراض واقع نشده وهمچنین که رأی کمیسیون رفع اختلاف مذکور در ماده ۷۷ درحکم مدرک قطعی ولازم الاجراء بوده و ثبت موظف است بر اساس قوانین اجرای سندها قانونی واجب الاجراء نسبت به وصول طلب شهرداری اجراییه صادر و به مورد اجرا بگذارد .
۹ – بقیه تخلفات : توصیه‌های اداره استاندارد برای استفاده و خرید «کولرهای آبی»

درین نصیب به تعدادی مثال دیگر از تخلفات اشاره شده است .
دیوار نویسی

نوشتن مطالب و الصاق هر دسته متن بر دیوارهای شهر تخلف محسوب میشود . نصب ایزوگام در تهران

مقررات :

ماده ۹۲ ضابطه شهرداری ها :

نوشتن هر دسته مقاله یا این که الصاق هر جور متن ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف قوانین شورای شهر باشد ممنوع است مگر در محل هایی که شهرداری برای نصب و الصاق تجهیزات مشخص می نماید و بقیه محل ها صرفا می بایست به نصب و الصاق اطلاع رسانی اکتفا کرد و نوشتن روی آن‌ها ممنوع است خلافکار علاوه بر تأدیه زیان مالکین به پرداخت پانصد تا یک هزار ریال جریمه محکوم خواهد شد .
– وارد نمودن ضرر و زیان به تمامی اموال همگانی وابسته به شهرداری
– جدا اشجار و ضرر و زیان به فضای سبز و انهار
– ماهیگیری توسط تور در رودخانه
– احداث پل های غیر مجاز روی جوی های آب
– نصب فارغ از جواز امکانات و آنتن های مخابراتی و تأسیسات آب , برق , گاز , گوشی تلفن و امثالهم و . . .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *