مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که کامیون‌های اختصاصی حمل نخاله‌های ساختمانی بایستی مدیر و مجهز به GPS شوند , تاکید کرد : واجب است تصفیه‌خانه شیرابه راءس دفع آراد کوه به‌روزرسانی شود . حمل نخاله ساختمانی شمال تهران

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که در حوزه رئیس پسماند شهر تهران دو تیم درگیر عمل میباشند , ذکر کرد : یکی‌از آنان گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی شهری دراین مکان مدیر میگردند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که زباله‌های خانگی به آن‌جا حمل می گردد .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که در تارنما آرادکوه روزمره بیش تر از ۸۰۰۰ بدن آشغال وارد می شود , تصریح کرد : جزو این زباله‌ها پردازش و بازیافت و قسمتی دیگری به کمپوست تبدیل میشوند . همینطور یک آشغال سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای طبابت در‌این تارنما موجود هست .

بازگیر ادامه بخشید : در گود آبعلی هم یک واحد بازیافت شن و ماسه به گنجایش حدود ۴۰۰۰ بدن و یک سیستم هاضم زباله‌سوز با گنجایش ۳۰۰ بدن برای ساخت برق از زباله‌ها موجود است . تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در منطقه شمس‌آباد

او با اشاره به این که روزمره به‌طور میانگین حدود ۵۰ هزار بدن نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد میگردد , تصریح کرد : هر دو راءس دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارا هستند تا به‌طور همیشگی به‌روزرسانی شوند . خلل حساس ما در وب سایت دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام ( ره ) هم این رایحه حس میشود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که خلل گود آبعلی هم طول آشغال و دپوی بسیار در آن است , اعلام‌کرد : حجم متعددی از آشغال طی سال های دراز دراین جا دپو شده‌ است . اگرچه که در سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی این محل صورت گرفته اما هنوز کفاف نمی دهد .

او با تاکید بر این که کامیون‌های منحصربه‌فرد حمل نخاله‌های ساختمانی بایستی هدایت شوند و پیمانکاران حمل نخاله‌ها ذیل مدیر مطلوب و هوشمند قرار بگیرند , اعلام‌کرد : کامیون‌های حمل نخاله می بایست مجهز به GPS شوند تا مسیر رفت و آمد آن ها مشخص و معلوم شود و قابلیت و امکان تخلیه آشغال در هر نقطه‌ای را نداشته باشند .

به گفته بازگیر در راءس دفع آشغال آرادکوه هم شیرابه‌هایی ساخت میشود که می بایست تصفیه شود و تصفیه‌خانه شیرابه این راءس دفع آشغال مجهز شدن و به‌روز شود .

او در پایان با تاکید بر این که ایراد مهم در مسئله مدیر پسماند تفکیک نکردن آشغال از مبدأ است , تصریح کرد : ‌ دراین باره می بایست زیرساخت‌های حتمی بوسیله شهرداری تهران آماده شود بعد از آن مبادرت به فرهنگ‌سازی و آموزش‌ کنیم تا پسماندهای تفکیک نشده در مرحله شهر نداشته باشیم .

تدوین کردن برنامه جامع رئیس پسماند شهر تهران تا فصل‌پاییز ۹۷

دفع پسماند غیر اصولی در سراوان

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به مشکلات رئیس پسماند در شهر از تدوین کردن برنامه جامع مدیر پسماند شهر تهران تا فصل پاییز سال آتی خبر بخشید . بازیافت نخاله ساختمانی در سایر کشورها

محمدحسین بازگیر در خاطرنشان کرد و گو با ایسنا ضمن تاکید بر این که کامل شدن طرح جامع رئیس پسماند شهر تهران برعهده شهرداری است , ذکر کرد : تا به امروز اقدامات متعددی برای مدیر پسماند انجام شدده است . به‌ تیتر نمونه در وبسایت دفن پسماند گود آبعلی اصلاحاتی انجام یافته و حالت آن نسبت به قبل خوبتر شده‌است همینطور مجموعه‌ای درین وب سایت دفن پسماند برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی فعال‌ساز‌ی شده‌است . اقدامات مثبتی هم در راءس دفن آرادکوه انجام و راءس دفن پسماند کهریزک نیز به زباله‌سوز مجهز شده‌است ولی کلیه این اقدامات هنگامی کامل شدن میگردد که چرخه مدیر پسماند در شهر تهران به کار بیفتد .

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که متاسفانه طرح جامع رئیس پسماند شهر تهران طرح حدود ۱سال بود که به دلیل عدم تامین منابع مالی متوقف شده بود , اعلام‌کرد : طبق پایانی گزارشی که شهرداری تهران به کارگروه رئیس پسماند ارائه داده مقرر شده‌است که تا فصل‌پاییز سال آتی این طرح بنا کردن شود و فرآیند اول خویش را آغاز نماید .

بازگیر ادامه بخشید : در شهر تهران روزمره در حدود ۸۰۰۰ بدن آشغال خانگی و ۵۰ هزار بدن نخاله ساختمانی ایجاد می‌گردد که با کامل شدن چرخه رئیس پسماند می‌توان این‌ زباله‌ها را به چرخه استعمال برگرداند . حمل نخاله ساختمانی

او با اشاره به این که طرح جامع رئیس پسماند شهر تهران می بایست به تمامی مساله مدیر پسماند اعم از تفکیک از مبدا , جمع‌آوری صحیح و اصولی پسماندها , انتقال آنان به مرکز ها دفن , فراگیری به شهروندان , رجوع دوباره آن ها به چرخه ایجاد و ساخت انرژی از پسماندها بپردازد , خاطرنشان کرد : هر چه در پایه گذاری کردن و اجرای این طرح تعلل کنیم , رئیس پسماند شهر تهران دشوارتر خواهد شد .

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد : در طرح جامع مدیر پسماند شهر تهران بایستی به پسماندهای ویژه اعم از آشغال های بیمارستانی و پسماندهای الکترونیک اعتنا شود تا مشکلات مدیر پسماند در‌این حوزه هم رفع شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *