وضعیت نامناسب دپوی نخاله های ساختمانی در شهرک صنعتی شمس آباد

مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان ری از تشکیل چهار‌مین کارگروه پسماند شهرستان در پایان هفته قبلی با حضور همه اعضاء خبر اعطا کرد .

به نقل از خبر نگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران , از وبسایت آگهی محیط زیست استان تهران ( سامات ) , محسن شوکتی با اعلام این خبر اظهار کرد : در چهار‌مین کارگروه پسماند شهرستان ری که در پایان هفته قبلی برگزار شد , مساله و مشکلات پسماند بخش خاوران مطرح و از طرف اعضاء مورد بررسی قرار گرفت .

او به دنبال به ارائه گزارشی از اقدامات بعمل آمده راجع‌به برخورد با تعلیف دام با آشغال در روستای دوتویه اشاره نمود و افزود : همینطور درخصوص موقعیت غیر مناسب زیست محیطی وب سایت دپوی نخاله های ساختمانی در شهرک صنعتی شمس آباد و برخورد با واحدهای چربی سوزی و ذهتابی مرحله شهرستان گزارشی به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد . حمل نخاله ساختمانی

شوکتی بابیان این که در‌این گردهمایی فرمانداری ویژه شهرستان با انتقال واحدهای بازیافت پلاستیک بومی در تقی آباد کناره سامانه ریلی تهران – اهواز به کهریزک مخالفت نمود اظهار داشت : پیگیری قضیه تحویل زمین جهت دفع نخاله های ساختمانی در زمین ها وثوق آباد و ارسال طرح توجیهی به فرمانداری ویژه شهرستان به وسیله بخشداری فشافویه از مصوبات این نشست بود .

او ادامه اعطا کرد : بازدید مشترک از مرغداری های بومی در روستاهای لپه زنک و توتک به وسیله اعضاء کارگروه از سایر مصوبات این گردهمایی بود .

فعال سازی بازیافت نخاله‌های ساختمانی در قم

مدیریت کل حفاظت محیط زیست استان قم بر لزوم به کار گیری دوباره از نخاله‌های ساختمانی درین استان تاکید کرد .

به نقل از خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم ; محمود علی رکنی رئیس کل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد : نخاله‌های ساختمانی عبارت است از موادی که به صورت تحمیلی و تصادفی در عملیات ساخت‌وساز ساخت می شود . این ضایعات مشتمل بر مصالح ساختمانی از قبیل عایق , میخ , سیم برق , میلگرد و همینطور این ضایعات شاید دارنده سرب , آزبست و یا این که بقیه مواد خطرناک باشد .

او دوری از آلودگی‌های زیست محیطی و پراکندگی پسماند ناشی از مالامال شدن مخازن , مراقبت سیما و امنیت شهر و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از یورش زباله‌گردها را هدف ها راه اندازی این سیستم بازیافت تیتر کرد .

او اعلام‌کرد : پیش از این نخاله هاي ساختماني توليد شده در مرحله وسيعي از بيابانهاي اطراف شهر تخليه مي گرديد , ولي از سال ۸۱ تاكنون , در محل منحصربه‌فرد نخاله‌های ساختمانی با اقداماتی علمی مورد به کارگیری دوباره قرار میگیرند .

رکنی آسفالت , بتن , خشت , مصالح زیرسازی جاده‌ها و . . . را اعم از تولیدات آخرین این سیستم بازیافت نخاله‌های ساختمانی خاطرنشان کرد .

رئیس کل حفاظت محیط زیست استان قم تیتر کرد : می‌توان حفره‌هایی را که ساخته شده است را با تخلیه نخاله‌های ساختمانی لبریز و به‌این طرز ساختار فیزیکی آنان‌را مراقبت کرد .

گودی های غیرمجاز تخلیه نخاله های ساختمانی , ادله با اهمیت آلودگی هوای شهرستان

مدیر سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از معرفی دو نفر از متصدیان خلاف‌کار گودی های غیرمجاز تخلیه نخاله های ساختمانی و عمرانی به دادگستری شهرستان خبر بخشید .
به نقل از تیم اجتماعی باشگاه خبرنگاران , محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر اعلام کرد : در طی سال های قبل جمع ای اشخاص فرصت طلب فارغ از دریافت هرگونه مجوزی با تخلیه گونه های پسماند در چاله های درون و همجوار شهرها و همینطور سوزاندن آنان , موجبات آلودگی شدید منابع آب , خاک و هوا را در شهرستان پاکدشت مهیا آورده اند .

او افزود : بازدیدها و گزارش های کارشناسی ماموران اجرائی محیط زیست شهرستان حاکی از تخلیه آشغال بوسیله اشخاص فرصت طلب و بعضا از شهرداری های بخش ها شرقی تهران درین گودی هاست .

سعیدپور ضمن ابراز ناخرسندی از عدم همیاری بعضا از دستگاه های مربوط به قضیه رئیس پسماندها تصریح کرد : این سازمان با معرفی دو نفر از متصدیان گودی های لبریز مخاطره به دادگستری , ضمن اعمال ضابطه با هماهنگی فرمانداری شهرستان از دوام شرایط مو جود قویاً خودداری خواهد نمود . حمل نخاله در تهران

سعیدپور خاطر نشان کرد : از شهرداریهای ساکن در شهرستان تهران خواستارم , از تخلیه هرگونه آشغال در گودالهای شهرستان پاکدشت سوای هماهنگی دستگاه های مسئول و خصوصاً محیط زیست جلوگیری کنند در غیر اینصورت نسبت به توقیف خودروهای حمل کننده آشغال مبادرت خواهد شد .

تعطیلی اولی وبسایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی مرز و بوم

مسئول دبیرخانه کارگروه پسماند استان کرمانشاه به تعطیلی وبسایت بازیافت نخاله کرمانشاه اشاره نمود وگفت : می بایست مکان قابل قبولی برای این تارنما بازیافت در لحاظ گرفته شود .

به نقل از باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ; شهرام نادری اعلام‌کرد : وبسایت بازیافت نخاله های ساختمانی بایستی در محلی به دور از سکونتگاه بدور از شهر باشد , چون از دید آلایندگی در منزلت هفتم جای دارد .

او اظهار‌کرد : روزمره حدود ۴۴۰۰ بدن نخاله ساختمانی در استان ساخت می شود که بازیافت آن قادر است به محافظت منابع ارگانیک و کاهش آلودگی زیست محیطی یاری دهد . و کرمانشاه او‌لین استان مرزوبوم است که به تارنما بازیافت نخاله های ساختمانی مجهز شد

به گفته این مسئول . پیگیری شرایط وب سایت بازیافت نخاله کرمانشاه در کارگروه پسماند در امر فعالیت است و با تشکیل این کارگروه حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

جمع‌آوری حدود ۵۰۰ متر مربع نخاله ساختمانی از حوزه‌ ۴ ناحیه یک

شهر دار منطقه ۴ حوزه‌ یک بیان کرد : طرح جهادی جمع‌آوری تقریباً ۵۰۰ متر مربع از مصالح ساختمانی , کانکس و نخاله ساختمانی صورت گرفت .

نعمت‌الله دارش شهر‌دار منطقه ۴ حوزه‌ یک , در رای زنی با خبر نگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران , اظهار‌کرد : اجرای این طرح جهادی در جوار اردوگاه شهید باهنر و ضلع شمال نیاوران با هماهنگی نیروی انتظامی و دست اندرکاران شهربان و همه کارکنان اجرایی حوزه‌ انجام شد . فعالیت چهار آژانس جمع آوری نخاله ساختمانی در قم

او اعلام‌کرد : درسمت محافظت و صیانت از اطراف کلان‌شهر تهران و به مراد توسعه فضای سبز حوزه‌ ۴ این مبادرت اجرایی شد .

شهر دار منطقه ۴ ناحیه یک تصریح کرد : در این خصوص حیطه ۴ مبادرت به تولید فضای سبز و درختکاری در جوار اردواگاه شهید باهنر , شمال نیاوران , جنب اردوگاه کلکچال می‌نماید .

او اظهار داشت : رنگ‌آمیزی جداول خیابان شهید باهنر به ارتفاع دو هزار متر انجام شد .

دارش تیتر کرد : رنگ‌آمیزی دیوار خیابان کامرانیه ( پوشاننده ) به ارتفاع ۵۰۰ متر , تطهیر , تمیز کاری و شستشوی پیاده رو و سواره‌رو , لایروبی نهر خیابان فرمانیه , همینطور طرح جهادی جمع‌آوری خاک و نخاله عمرانی در مرحله خیابان دزاشیب و نصب پرتابل تبلیغات برای فرهنگسرای حضرت امام ( ره ) در خیابان چراغی , خیابان هاشمی صورت گرفت .

 

مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *