چطور متوجه نشتی لوله های آب منزل شویم؟

سالم نیوز : تحقیقات نشان داده است که هر منزل معمولی قادر است در بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ گالن ( ۷ . ۶ الی ۷۶ متر مکعب ) آب را در هر سال به خاطر نشت هدر بدهد .به نقل از سالم نیوز به گزارش وب سایت یاشار بوم راشین , نشت های حاصل از لوله ها , امکانات لوله کشی و اتصالات , منابع بخش اعظم اتلاف آب در اکثری از منازل هستند . تحقیقات نشان داده است که هر منزل معمولی میتواند دربین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ گالن ( ۷ . ۶ الی ۷۶ متر مکعب ) آب را در هر سال به خاطر نشت هدر بدهد . بعضی از نشت ها مانند شیری که چکه می نماید و نشت آبگرم کن ها آشکارند . متاسفانه به خاطر مخفی ماندن مرجع بخش اعظمی از نشت ها , آنان برای سالیان شناسایی نشده باقی می‌مانند . نشت یابی لوله بازکنی افسریه نشت یابی لوله دهقان ویلا کرج فوری

آیا شما نیاز دارید که نشت های منزل تان را پیدا کنید؟ در اینصورت داده ها ذیل برایتان اثرگذار خواهد بود .

کنتور مهم منزل تان را برای نشت در دست گرفتن فرمایید .

نشت های بزرگتر و یا این که ترکیبی از نشت های کوچک در اکثر وقت ها مورد ها بوسیله کنتور آب شما قابل شناسایی هست . با به کار گیری از کنتور آب , شما قوی خواهید بود که طی قدم های پایین , در دست گرفتن معمولی نشت را انجام دهید .

۱ – اطمینان پیدا فرمائید که همه شیرهای آب درون و خارج خانه بسته میباشند . این تست می بایست هنگامی صورت پذیرد که امکانات اتومات آب از قبیل در اختیار گرفتن کننده های آب پاشی و خودرو های لباسشویی و ظرفشویی در اکنون به کار گیری نیستند .

۲ – رقم کنتور آب را ثبت کرده و پانزده دقیقه معطل بمانید . مراقب باشید که در‌این زمان کسی از آب استعمال نکند .

۳ – مجدد عدد کنتور تلاوت شده را ثبت نمائید . در حالتی که در حین تست عدد کنتور مصرف آب را نشان دهد , احتمالا نشتی در فعالیت باشد . اطمینان پیدا نمائید که آب مورد به کارگیری به خاطر کابردهای کوچکی همچون صافی و قابل انعطاف کننده آب و یا این که مرطوب کننده کل منزل نیست .

تست کنتور صرفا نشت های بزرگ را نشان می‌دهد . با این تست شما نمی توانید نشت های کوچک داخل منزل تان را تشخیص بدهید . حتی‌در هنگام تشخیص نشت , تست توانمند نیست جایی که نشتی پیش آمده را ردیابی کند . برای ردیابی و گزینش وضعیت همگی نشت های با اهمیت , بررسی های بیشتری حتمی است .

نشت های لوله انتقال آب

بعضی اوقات نشت های در بین کنتور و منزل در لوله انتقال آب است . این نشت ها اکثر وقت ها نقص‌ شناسایی میگردند چون لوله انتقال معمولا حداقل ۹۰ سانتیمتر پایین زمین است . برخی اوقات نشت آب در حین لوله جنبش می نماید و به کنتور بر میشود . در صورتی محیط کنتور شما آب دارااست و این آب به خاطر بارندگی و یا این که آب پاشی نیست , احتمالا بر نشت لوله انتقال آب دلالت کند . نقطه همگانی دیگر نشتی آب احتمالا جایی باشد که لوله انتقال بالای زمین میاید و یا این که وارد منزل می‌شود . در صورتی خاک این جاها مستمرا نمناک باشد , احتمال دارد بر وجود نشتی دلالت کند . در شرایط های نشت شدید , معمولا مستقیما بر بالای مسیر لوله پایین زمینی , آب به طرف تراز زمین نشت می نماید . اکثر اوقات رفع نشتی میان کنتور و منزل از وظیفه‌های صاحب خانه شناخته می شود و هم اکنون آنکه رفع نشت کنتور و یا این که لوله با اهمیت که به کنتور می‌آید در حوزه وظیفه های اداره آب به اکانت می‌آید . قبلی از کوشش برای تعمیر لوله انتقال آب بایستی با اداره آب تماس حاصل نمود . در شرایطی که مسئول رفع نشت صاحب خانه باشد , فعالیت را بایستی به لوله کشی ماهر سپرد . کوشش برای این تعمیر هیچ وقت نباید بوسیله صاحب خانه صورت گیرد . چاه بازکنی و لایروبی چاه آذر قم

نشت های شیر , دوش و وان

نشت های شیر عموما رخداد میفتند و تعمیر آنها معمولی است . چکه کردن آهسته شیر چنانچه چه بسا هر دو ثانیه یک توشه روی دهد , در هر سال ۱۰۰۰ گالن و یا این که ۳ . ۷ متر مکعب آب را هدر می‌دهد . تعمیرات , نیازمند رفع نشتی بر حسب گونه شیر میباشند و در منزل ها عموما ۴ گونه شیر موجود هست : شیر تراکمی , گونه های توپی , اشکال کارتریجی و دیسک های سرامیکی . هر دسته شیری روش تعمیر مخصوص خویش را داراست . در شرایطی که شما با ابزارها آشنا میباشید و تعمیرات کوچک منزل تان را به انجام میرسانید , کارکشته خواهید بود که تعمیر نشت های کوچک شیرها را خودتان صورت دهید .

نشت های سرویس بهداشتی

دستشویی ها از همگانی ترین منابع نشت آب منزل ها می‌باشند و معمولا به خاطر این که نشت های آنها اکثر وقت ها خموشی و بیرون از حوزه روئت کرد می‌باشند , مورد اعتنا قرار نمی گیرند . تحقیقات نشان داده که ۲۰ تا ۳۵ درصد سرویس بهداشتی ها تا درجاتی نشتی دارا هستند . نشت های بزرگ دستشویی در وقتی که در عدم استعمال از دستشویی , صدای شر شر یا این که هیس میاید قابل تشخیص است .

برای جستجوی نشت , درپوش دستشویی را بردارید و مکانیزم آبریزش آن را بازرسی نمایید . مرحله آب مخزن نباید فراتر از یک اینچ پایین بالای لوله سرریز باشد . در شرایطی‌که مرحله آب خیلی فراتر از لوله سرریز باشد , آب به آرامی به درون لوله سرریز نشت می نماید و از زهکش تحت میرود . اختلال یکی سه مورد پایین است : ۱ – مرحله آب , روی خیلی بالا تهیه و تنظیم شده‌است . ۲ – شناور مجروح و شیر پرکننده آب را انقطاع نمی‌کند . ۳ – شیر لبریز کننده ( تجهیز شده با توپی ) پوسیده شده و نیاز به جایگزینی دارااست .

جایگزینی یک شیر معلق ( فلپر )

شما می‌توانید تست بی آلایش رنگ را برای در اختیار گرفتن نشت شیر معلق ( فلپر ) انجام دهید . از قرص های رنگی به کار گیری فرمایید و یا این که دو قطره غذای رنگ دهنده در درون مخزن آب بریزید تا به آب رنگ بدهید . در‌صورتی‌که آب رنگی پس از ۱۵ دقیقه در کاسه دستشویی ظواهر شد , شیر معلق ( فلپر ) نشتی دارااست . نشت ها زمانی ساخت میشوند که شیرهای معلق ( فلپر ) پوشش آب بند را تولید نمیکنند . این عدم پوشش به چند علت پیش می‌آید : الف – گیر زنجیره به شیر اذن نمی دهد که تماما روی نشیمن گاه شیر بنشیند . ب – نشیمن گاه شیر پوسیده است . ج – شیر پوسیده شده و یا این که تاب برداشته است . پوسیدگی شیر به

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *