قیمت لوله بازکنی و وجود اختلاف بر سر قیمت

اگر تا بحال مشکل لوله بازکنی برای شما هم پیش آمده باشد شاید مبالغ دریافتی برای شما هم سوال باشد که بر چه اساسی دریافت میشوند در مطلب زیر بر عوامل موثر بر قیمت لوله بازکنی اشاره میکنیم:۱۸ *

عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله آنها می‌توان به نرخ شهر مربوطه و خدمات ارائه شده توسط لوله بازکن می باشد. از جمله پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت لوله بازکنیمی توان به تعداد چاه‌های باز شده توسط فرد لوله باز کن را اشاره کردند مثلا تعداد باز کردن لوله یا چاه یک عدد بوده یا بیشتر از آن که با توجه به این تعداد نرخ لوله بازکنی تغییر می کند. نرخ نهایی بابت خدمات لوله بازکنی به صورت توافقی با مشتری انجام می شود.

اگر لوله یا چاه گرفته شده نیاز به لایروبی داشته باشد هزینه لایروبی به صورت جداگانه محاسبه می شود. معمولا قیمت لوله بازکنی به صورت تلفنی به مشتری اعلام می شود اما تا زمانی که فرد لوله بازکن به محل حضور نیابد و لوله و چاه گرفته شده را نبیند و علت آن را تشخیص ندهد به طور نهایی نمی توان قیمتی بابت آن ارائه داد.

مثلا اگر نوع گرفتگی لوله یا چاه بر اثر مواد سخت مثل سیمان و بتن باشد برای باز کردن آن نیاز به ابزار خاصی می باشد که مسلماً هزینه آن نسبت به باز کردن یک لوله معمولی که بر اثر مواد سخت مثل قیر و سیمان گرفته شده است، بیشتر خواهد بود.

گرفتگی لوله ممکن است تنها با یک فنر ساده و با طول کوتاه انجام شود که این میزان حداقل قیمت لوله بازکنی را دارد اما چنانچه برای باز کردن لوله از فنرهای بزرگتر یا ازدستگاه لوله بازکنی استفاده شود هزینه آن نسبت به فنر کوچکتر متفاوت است. اگر محل دقیق گرفتگی لوله یا چاه مشخص باشد و لوله بازکن برای باز کردن گرفتگی لوله زمان کمتری صرف کند، هزینه کمتر اما اگر محل دقیق آن مشخص نباشد فرد لوله بازکن مجبور است تا زمان بیشتری را صرف یافتن محل دقیق گرفتگی لوله صرف کند که با توجه به این زمان هزینه لوله بازکنی نیز بیشتر می شود.

چنانچه در یک آپارتمان زندگی می کنید و شاهد گرفتگی لوله یا چاه بودید اما علت و عوامل گرفتگی مشخص نیست از فرد لوله بازکن بخواهید تا با بررسی دقیق ورودی‌ها و لوله کشی کل ساختمان علت اصلی گرفتگی چاه یا لوله را تشخیص دهد و سپس اقدام به رفع گرفتگی نماید این هزینه نیز به صورت توافقی بین لوله بازکن و مشتری طی می شود.
نحوه محاسبه هزینه و قیمت لوله بازکنی
یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت لوله بازکنی انجام کنده کاری های لازم جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب می باشد که این کنده کاری ممکن است مربوط به سیفون باشد و یا لبه چاه و یا حتی اگوی فاضلاب شهری که گاه آن فرد لوله بازکن مجبور است تا بخشی از لوله کشی را مجددا انجام دهد که هزینه کنده کاری و لوله کشی به صورت جداگانه و با توجه به عرف محاسبه می گردد.

همانطور که گفته شد یکی از پارامترهای موثر بر قیمت لوله بازکنی زمانی است که صرف انجام این کار شده، اما دقت داشته باشید که میزان مهارت و تجربه ای که از لوله باز کن برای باز کردن گرفتگی لوله دارد نیز در این مدت زمان موثر است اگر لوله بازکن مهارت بالای داشته باشد، مسلماً این مقدار زمان کمتر خواهد بود اما چنانچه لوله بازکن از تخصص و مهارت کافی برخوردار نباشد ممکن است ساعتها صرف باز کردن گرفتگی لوله کند که در نهایت نتیجه کار هر دو یکسان می باشد اما میزان زمان صرف شده برای انجام این کار متفاوت است.

اگر جسم در درون چاه افتاده باشد فرد لوله بازکن تشخیص دهد که با فنر زدن مشکل حل نخواهد شد و نیاز به وسیله دیگری می باشد، با توجه به وسیله ای که استفاده شده از هزینه درآوردن جسم از چاه با فنر زنی متفاوت است در این صورت فرد لوله باز کن اگر از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد با استفاده از ابزار مخصوص درآوردن جسم است را به راحتی می تواند این کار را انجام دهد تا هزینه های اضافی را بر روی دوش شما نگذارد.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، حمام، دستشویی، پشت بام، حیاط و… می باشد که با توجه به جنس محیط و میزان سختی کار هزینه آن برآورد می شود. در بعضی مواقع لوله بازکن مجبور است برای رفع گرفتگی لوله از محلول های لوله بازکن و مایعات اسیدی استفاده کند که با توجه به میزان استفاده شده هزینه لوله بازکنیمتفاوت می باشد. البته شما می توانید این مواد را خودتان تهیه کنید که در این صورت تنها هزینه ی اجرت را به لوله بازکن می پردازید.

اختلاف نظر بر سر قیمت انجام کار

قیمت هایی که بابت خدمات لوله بازکنی می شنوید گاها متفاوت و در بعضی مواقع با اختلافات زیادی همراه است که این دلیل اختلاف قیمت بستگی به خدمات که لوله بازکن ارائه می دهد دارد، مثلا بعضی از افراد به جز اقدامات لازم برای لوله بازکنی خدماتی مثل لایروبی و رسوب زدایی چاه را نیز انجام می دهند که مسلما هزینه ی آن از یک لوله بازکنی معمولی بیشتر می شود، به همین دلیل از افراد لوله بازکن قیمت های متفاوتی می شنوید که می توانید با پرس و جو از خدماتی که ارائه می دهند، آگاهی کسب کنید و در صورت نیاز به آن خدمات کار خود را به دست افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
سیفون

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *