کندانسور در کولر گازي چيست؟

بخار داغ ترد شده از کمپرسور کولر گازي حرارت خویش را در کندانسور به وسيله‌ي هوا يا آب از دست داده و تبديل به مايع مي‌شود , يا به عبارت ديگر کندانسور فعالیت تقطير را انجام مي‌دهد . به صورت معمول کندانسورها را با ادله خنک کنندگي آنها که هوا يا آب باشد , طبقه‌بندي کرده و به اسم کندانسورهاي هوايي يا آبي مي‌نامند . گاهي وقت ها از هوا و آب به طور مشترک براي خنک کردن کندانسور به کارگیری مي‌شود که در اين صورت کندانسور تبخيري ناميده مي‌شود .

نقش کندانسور در کولر گازي :

کندانسور يا تقطير کننده يک مبدل حرارتي مي‌باشد که به سه دسته‌ي هوايي , آبي و آبي هوايي تقسيم مي‌شود .  نصب کولر گازی
در کولر گازي از جور هوايي آن به کار گیری مي‌شود و وقتي که مبرد گازي صورت متراکم شده بوسیله کمپرسور با فشار بالا وارد آن مي‌شود با عبور هوايي که از طريق حرفه کشيده مي‌شود و گذر گاز از لوله‌ها و پره‌ها و خنک شدن در فشار بالا سبب ساز تغيير وضعیت از گازي به مايع مي‌شود .
کويل کندانسور از لوله‌هاي مسي که با پره‌هاي آلومينيومي ( فين ) تشکيل شده‌است در طراحي کويل با دقت به انتقال حرارت مورد لزوم مشخصاتي نظیر تعداد فين بر اينچ – صورت , مال و ضخامت فين‌ها تعداد مدار و تعداد رديف لوله کويل معین مي‌شود . کم شدن پرتاب باد کولر گازی

۵ دليل براي خريد کولر گازي اينورتر به جاي اسپليت معمولي :

– مزاياي کولر گازي اينورتر

آيا تا به اکنون اندیشه کرده‌ايد که تفاوت بين کولر گازي اينورتر و کولر گازي معمولي چيست؟ در اين مقاله ۵ مورد از مزايا کولر گازي اينورتر ( کم مصرف ) نسبت به کولر گازي عادي ( اسپليت ) را خواهيد خواند .

۱ – سازگاري بی نقص کولر گازي اينورتر با محيط زيست
اسپيلت اينوتر داراي سيستمي است که سبب مي‌شود کمپرسور آن داراي سرعت متغير باشد که با دقت سنسوري که در اينوتر موجود است تنظيم اقتدار موتور مبتنی بر دماي محيط بوده و همين دستور منجر کاهش مصرف برق و صرفه جويي در انرژي خواهد شد که اين بزرگ‌ترين تفاوت بين کولر گازي اينوتر و معمولي است .
اين درحالي است که که سرعت کمپرسور کولر گازي‌هاي معمولي اثبات بوده و يا درحدعقل يا حد اکثرترين وضعیت مي‌تواند کار نماید

۲ – صرفه جويي در هزينه
با دقت به شیوه سعی پيچيده‌ي اينورتر , کمپرسور آن در تمام بازه زمانی با تمام ظرفيت خودکار نمي‌کند , هنگامي که سرعت آن پايين است انرژي مورد نياز نيز کم‌تر است و هزينه مصرف برق شما نيز کاهش مي‌يابد .

۳ – صداي کم‌تر
به دليل اينکه کمپرسور کولر گازي اينوتر به طور دائمی خاموش و روشن نمي‌شود علاوه بر مصرف برق کم‌تر صدايي کم‌تر از اين کولر گازي به گوش مي‌رسيد زيرا آغاز شدن هرباره کولر گازي‌هاي معمولي صدايي به‌دنبال خواهد داشت .

۴ – ارتفاع قدمت فراتر
تکنولوژي اينورترها خیر صرفا منجر شده تا سوزوسرما و گرماي اين دستگاه بادوام‌تر شود , بلکه به دليل استحلاک کم‌تر سبب ساز افزايش ارتفاع قدمت قطعات کولر گازي مي‌شود .

۵ – سرعت بيش‌تر در گرمايش و سرمايش در کولر گازي اينورتر
و دليل انتها اينکه کولر گاي اينورتر میتواند اتاق شما‌را سريع‌تر از کولرهاي معمولي سرد يا گرم نماید . به اين دليل که در ابتداي آغاز به کار , کولر گازي اينورتر اقتدار بيش‌تر نسبت به کولرهاي عادي مصرف مي‌کند و زماني که به دماي متبوع رسيد توان آن و همچين مصرف آن به شدت کاهش مي‌يابد که منجر صرفه جويي در مصرف برق مي‌شود . بررسی نکات مهم انتخاب انواع داکت اسپلیت( DUCT SPLIT) و مزایای ان

نکاتي براي تهيه‌ي کولر گازي :

امروزه با گرم شدن کره‌ي زمين و اما گرم‌تر شدن فصل‌تابستان حتي در مناطقي که زمستان‌هاي برفي دارا‌هستند , وجود کولر در خانه‌ها ضروري به حیث مي‌رسد . از ميان دو مدل کولر پرکاربرد در ايران , کولر گازي در بين تاسيسات برودتي از درجه خاصي شامل است . زيرا تخت گاز از گرماي محيط مي‌کاهد . تاسيسات برودتي سهمي حدود ۲۶ درصد از کل مصرف برق بخش خانگي را به خویش اختصاص مي‌دهند . اين سهم در شرايط آب و هوايي مختلف و با دقت به دسته وسيله‌ي مورد به کار گیری مي‌تواند متغير باشد . نحوه‌ي کارکرد کولرها با دقت به آبي و گازي بودن گوناگون است .
براي خريد يک کولر گازي مطلوب , بايد به نکات مختلفي اعتنا کرد . برخي از آنان‌را مي‌توانيد به‌دنبال بخوانيد و برخي ديگر را حتما فروشنده به شما خواهد بیان کرد . صرفا مي‌ماند حساسيت شما نسبت به نکات دارای اهمیت که مسئله‌اي شخصي است و در صورتی‌که کسي به توصيه‌ها اعتنا نکند , تقصیر‌کار خویش اوست .

فاکتورهاي اوليه :
فاکتورهاي کلي براي خريد کولر گازي و استفاده‌ي بهينه از آن , مشتمل بر نکات زير است : تعمیرات کولر گازی مشهد

متراژ محل متبوع
تعداد پنجره‌ها
ساعتها به کارگیری از کولر گازي
تعداد اشخاص بومی در محيط اطراف کولر گازي
کاربري مکان

اشکال کولر گازي :

کولر گازي جان دار در بازار ايران معمولا در تعدادی جور زير می‌باشند :

کولرگازي اسپليت تک پنل
کولرگازي اسپليت یک‌سری پنل ( مولتي اسپليت )
کولرگازي اسپليت کنجي
کولرگازي پرتابل
کولرگازي پنجره‌اي
کولرگازي ايستاده
کولرگازي اسپليت کنسولي , سقفي زميني
کولرگازي اسپليت سقفي کانالي ( Ceiling Concealed Duct )
کولرگازي اسپليت کانالي ( Ducted Split )
سيستم‌هاي پيشرفته ( VRF , MDV , DVM )

اطلاعاتي که بايد در رابطه يک کولر گازي داشته باشيد عبارتند از :

۱ – توان گرمايش و سرمايش هر پنل

۲ – مدل کمپرسور کولر گازي
سيلندر پيستوني اختصاصی هواي معتدل
سيلندرپيستوني ( تروپيکال ) منحصربه‌فرد هواي استوايي
روتاري منحصر هواي معتدل
روتاري ( تروپيکال ) اختصاصی هواي استوايي

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *