کولرها 30درصد آب ورودی به شیراز را مصرف می کنند

شیراز – خبرگزاری مهر : مدیرعامل آبفا شیرازگفت : ۹۰درصد مردمان شیراز از کولرهای آبی‌رنگ استعمال می نمایند ونزدیک به۳۰ درصد آب محل ورود به شیراز به مصرف کولرها میرسد . سرویس کولر آبی مشهد

به نقل از خبر نگار مهر , الله بخش نظرپور ظهر سه‌شنبه در گرد‌همایی شوراي اداري شهرستان شيراز اظهار‌کرد : با ارتقا گرما در یک سری روز اخیر , این سال نسبت به ۵۰ سال پیشین گرمترین سال بود و شیراز نیم الی۱ . ۵ مرتبه نسبت به سال پیشین گرمتر شده‌است .

او افزود : برای رویارویی با فقدان آب بایستی تعدادی رینگ چاه اجاره و طولانی تر شود آنگاه این چاهها می بایست ابتدا کیفیت سنجی و آن گاه وارد مدار شود تا از این موقعیت افت فشار و گرما رد شویم .

نظرپور اظهار داشت : از کلیه اداراتی که رینگ چاه دارا هستند تقاضای همیاری داریم تا باکیفیت سنجی , آب این چاهها وارد مدار شود . بهترین کولرآبی سلولزی دارای چه ویژگی های می باشد.

مدیرعامل آبفا شیراز ادامه بخشید : با دقت به این که در سال جاری۲۵هزار مشترک تازه بیشتر می شود برای تامین آب شیراز در دراز برهه زمانی بایستی خط دوم انتقال آب به شیراز حتما با دادن اعتبار کافی وارد مدار شود .

جمع‌آوری اسباب خانگی پرمصرف برق/ ورود کولر آبی‌رنگ کم‌مصرف به‌بازار

نائب رئیس وزیر نیرو از شرکت کردن ۶ دستگاه و ارگان مدنی برای جمع‌آوری اسباب و اثاث خانگی پرمصرف برق خبر اعطا کرد و اظهار‌کرد : برای اولین دفعه ایجاد کولر آبی‌رنگ اهل ایران با سکو مصرف انرژی A و B با انگیزه کاهش ۲۵ رصدی توشه مالی قبوض برق آغاز شده‌است .

محمد بهزاد در گفتمان با مهر در رابطه جزئیات ساخت بعضا از اثاثیه خانگی کم مصرف برق در درون مرزوبوم , اعلام کرد : برای اولین بار از کولرهای آبی‌رنگ با مرتبه مصرف انرژی A و B پرده برداری شده‌است .

نائب رئیس وزیر نیرو در کارها برق و انرژی با اعلام این‌که استعمال از این نسل نو کولرهای آبی رنگ با مارک اهل ایران باعث به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی و تجاری در فصل‌تابستان خواهد شد , تصریح کرد : همینطور برآوردهای انجام گرفته نشان می‌دهد این کولرها باعث به کاهش ۲۵ درصدی توشه مالی قبوض برق در تابستان خواهد شد .

این جایگاه مسئول همینطور از اجرای برنامه ای با شرکت کردن ۶ دستگاه و ارگان مدنی برای گردآوری اثاثیه خانگی مالامال مصرف برق در بازار خبر اعطا کرد و افزود : برنامه ای با شرکت کردن وزارت نیرو , صنعت , معدن و تجارت , اقتصاد , گمرک , استاندارد و معاونت راهبردی سر کردگی جمهوری برای گردآوری اثاثیه خانگی کم مصرف برق آغاز شده‌است .

او با تاکید بر این‌که یکی‌از مهم‌ترین سیاست های اجرای این طرح کاهش سرانه مصرف انرژی و برق در تراز مرزو بوم است , اظهار داشت : پیش گویی می‌گردد با اجرای این طرحها درسمت استانداردهای جهانی مصرف برق و انرژی نزدیک شویم . روش های جابه جایی کولر های گازی اسپیلت و آموزش جا به جایی آن

بهزاد بابیان این‌که بعد از اجرای فاز نخستین ضابطه هدفمندسازی یارانه‌ها سرانه مصرف برق و انرژی مشترکان خانگی از ۲۹۰۰ به ۲۵۰۰ کیلو وات ساعت در سال کاسته شده است , گفت : با اجرای بعضی از سیاست‌های نو کاهش میانگین مصرف هر ساله برق مشترکان به ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت در فرمان کار قرار گرفته است .

نائب رئیس وزیر نیرو با یاد‌آوری این که بعداز اجرای فاز نخستین ضابطه هدفمندسازی یارانه ها میانگین مصرف برق و انرژی مشترکان خانگی و تجاری حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است , تاکید کرد : با این حال پتانسیل کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در‌این بخش موجود هست .

ایجاد کولر آبی رنگ کم مصرف برق در کشور‌ایران آغاز شد

قائم جایگاه کمپانی بهره‌وری انرژی کشور‌ایران با اشاره به فعال‌ساز‌ی خط ساخت کولرهای آبی رنگ کم مصرف برق , ذکر کرد : برای نخستین دفعه در کشور‌ایران قابلیت ساخت داخلی کولر آبی رنگ با درجه انرژی A و B آماده شد .

سیدحسین سجادی در مصاحبه با مهر با اشاره به ساخت کولرهای آبی رنگ با جايگاه مصرف انرژی بالا در تراز میهن , اعلام کرد : از سال آتی و به طور همزمان با ورود به فصل گرمایی عرضه کولرهای آبی‌رنگ کم مصرف آب و برق به بازارهای داخلی شروع میشود .

قائم رده کمپانی بهره‌وری انرژی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این که فعلا خط ایجاد کولرهای آبی‌رنگ با مرتبه انرژی A و B به وسیله سازندگان داخلی مهیا شده‌است , تصریح کرد : ایجاد این نسل نو کولرهای آبی رنگ کاهش ۲۷۰ واتی در مصرف برق و انرژی را به همراه داراست .

این منزلت مسئول با یاد‌آوری این که از دو سال پیشین یک کار مطالعاتی گسترده برای ساخت کولر آبی‌رنگ کم مصرف برق در تراز میهن آغاز شده بود , اظهار داشت : در غایت از سالجاری ساخت انبوه کولرهای آب کم مصرف برق با جايگاه انرژی A و B در باطن مملکت آماده شد .

او با تاکید بر این‌که اینک نیاز هر ساله میهن به کولرهای آبی رنگ حدود ۸۰۰ هزار دستگاه برآورد می شود , تاکید کرد : با فعال سازی خطوط تازه ایجاد در درون مرزو بوم قابلیت و امکان پوشش هر ساله ۳۰۰ هزار دستگاه از این تعداد کولر آبی رنگ موجود هست .

سجادی همینطور در جواب بدین سئوال مهر که آیا وزارت نیرو به کار گیری از کولرهای گازی را به مشترکان پیشنهاد نمی کند؟ تاکید کرد : مسلما به کار گیری از کولرهای گازی به حالت اقلیم و آب و هوایی هر استان مربوط است . تعمیرات کولر گازی تهران

قائم جایگاه کمپانی بهره‌وری انرژی کشور‌ایران با یاداوری این که در بعضا از بخشها با آب و هوای معتدل استعمال از کوارهای گازی به هیچ وجه سفارش نمی‌شود , ذکر کرد : بر این پایه در مناطقی همچون شهر تهران به کارگیری از کولر گازی برای خانواده ها توجیه اقتصادی به همراه ندارد .

این منزلت مسئول خاطر نشان کرد : حتما به کارگیری از کولرهای گازی در بخش ها و استان‌های گرمسیری و کم آب استان های جنوبی در مقایسه با کولر آبی رنگ توجیه اقتصادی داراست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *